Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 i gave til bryllupet, vi skal selvsagt bruke det på festen. ettersom vi har vært sammen i 7 år og har det aller meste. Ikke noe store ting vi ønsker oss iallefall og dissen pengen syntes vi er en flott gave! svigers derimot...kommer til å kjøpe noe som vi overhodet ikke trenger, det vet jeg...svigermor sa at hun kunne spandere suppa vi skal ha sent på kvelden, det er det liksom. de har ikke spurt hva vi ønsker oss, svigerfar messer ivei om at han måtte klare seg selv da han giftet seg osv osv. hadde regnet med litt mer støtte fra dem, svigermor skal ikke kjøpe seg nye klær engang; "bruker de jo bare en gang alikvel, og hva er vitsen med å bruke så mye penger på det da"? tror ikke de liker meg jeg, vil nok ikke at sønnen skal gifte seg med meg....
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyte syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyte. Hva så?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #3 Skrevet 5. juni 2006 Huff, forstår at du er fortvilet. Det er jo veldig vanlig at foreldre bidrar. Vi er så heldige at vi har fått til en deling på tre: en del på oss, en del på hans foreldre og en del på mine foreldre. Og vi får nok presang i tillegg. I og med at det er hans foreldre dette gjelder, bør han kunne ta en prat med sine foreldre om dette. Det må jo uansett være i dine svigerforeldres interesse at dere ikke får økonomiske problemer pga alle utgiftene som følger et bryllup. Her må din mann stille opp og be sine foreldre ta ansvar ;o) Lykke til!
Dolla&Heidi&spire Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Sorry, men syns dette er litt sytete av deg... Synes du burde være glad for det dere får! Det er ikke noen selvføge for alle å få hjelp til å betale bryllup. Når sambo og jeg skal gifte oss, må vi betale hvert eneste øre selv. Det har vi ikke råd til nå, derfor må vi vente med bryllup. Men etterhvert får vi det nok til. Ikke noe å syte for.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Jeg må si at jeg steiler når jeg leser dette : "Det må jo uansett være i dine svigerforeldres interesse at dere ikke får økonomiske problemer pga alle utgiftene som følger et bryllup." For oss er det en selvfølge at vi betaler alle utgifter selv. Gaver mottas selvsagt med stor takknelmlighet, men vi FORVENTER ikke å få noe! Dersom vi ikke hadde hatt råd til å lage bryllup, så hadde vi heller ikke gjort det!!! Og hva så om svigermor ikke ønsker å kjøpe ny kjole. Det viktigste er vel at dem kommer, eller?????
VinterSol+2 Skrevet 5. juni 2006 #6 Skrevet 5. juni 2006 Jeg syns dere andre virker veldig strenge her jeg.. sånn jeg oppfatter hovedinnlegger, er vel egentlig det hun savner noe mer ENTUSIASME fra svigerforeldrenes side, kanskje? Min svigermor styra rundt i mange måneder om hva hun skulle ha på seg,ikke fordi hun kjøpte noe utrolig dyrt, ei heller noe som hun ikke kunne bruke senere(tvert i mot) men fordi -for henne- var dette en måte å få utløp for at hun gledet seg, fordi hun ikke fikk lov til å være med så mye i planleggingen som hun nok skulle ønske.. Jeg vil anbefale deg å ikke ta det opp med henne, i tilfelle bør mannen din gjøre det. Si til dem at du oppfatter det som om de ikke gleder seg til dagen, og ikke liker deg osv. Men mest sannsynlig, så vil de kanskje ikke "overkjøre" dere, eller så har de andre måter å vise entusiasme på? Jeg ønsker deg all mulig lykke til, og håper du får en drømmedag, med både egen familie og svigers som glade deltakere!
Nuss Nuss Skrevet 6. juni 2006 #8 Skrevet 6. juni 2006 Det er trist at dine svigerforeldre oppfører seg sånn men det er ingen selvfølge at noen betaler for brylluppet! Det pappa hjelper oss med blir også gaven vi får. Min svigerfamilie hjelper ikke til med ei krone men det bryr jeg ikke så mye over da de ikke har så god råd. Heldigvis gleder mor (svigermor) seg masse, hun har kjøpt ny kjole osv. Så heldigvis er jeg blitt godtatt. Håper det blir bedre med tiden for din del!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2006 #9 Skrevet 6. juni 2006 Hvor gammel er du egentlig? Det kunne ikke falle meg inn å ta i mot penger fra hverken mine eller samboers foreldre til å betale for bryllupsfest! Det er selvfølgelig hyggelig med gaver, men jeg ville faktisk blitt litt flau hvis forledrene mine ga oss 15 000 kroner i bryllupspresang. Og hva svigermor har på seg i mitt bryllup kunne jeg ikke brydd meg mindre om! Folk her inne sutrer og syter over det utroligste! Man må jo belage seg på å ha det bryllupet man har råd til. Voksne mennesker kan jo ikke kreve at foreldrene skal komme løpende og betale for overdådige ting de ikke har råd til selv!
C <3 M <3 E <3 Skrevet 6. juni 2006 #10 Skrevet 6. juni 2006 Det teiteste med dette innlegget er at du er sur for at svigermor ikke engang skal kjøpe ny kjole. SO WHAT!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå