Gå til innhold

Litt engstelig (og paranoid?)... har jeg lest for mange skrekkhistorier her inne om tidlig vannavgang og senaborter, tro?


Sunniva- og Majamamma

Anbefalte innlegg

Er 18+2 i dag, og har i de siste to dagene hatt kjempevondt i korsryggen - så ille at jeg ikke klarer stå eller gå. Har BL, men denne korsryggvondten har jeg ikke hatt før. Er det bekkenløsningen som har slått seg på ryggen, eller har dette noe med livmoren å gjøre tro? Dessuten har jeg i den siste uka ofte hatt en sånn stinn følelse i magen, føler at magen står ut og er hard som en ballong - men har ikke luft i magen heller. Dette varer noen minutter, er som et bredt belte som presser rundt magen.... Tenkte at det kanskje var kynnere, men husker ikke fra sist at det var så kraftig, liksom. Har kanskje også hatt litt mer utflod i det siste, hm.

 

Er dette normalt når man er ca halvveis, eller? Plutselig i går fikk jeg det for meg at det kanskje kommer til å gå galt, at dette er tegn på at vannet skal gå eller at kroppen skal støte ut babyen. Er litt nervøs nå, men vil høre med dere fordi jeg har vært litt småparanoid hele dette svangerskapet. Har mistet før, og startet denne graviditeten med en del blødninger, så jeg er nok litt ekstra stressa..... Takknemlig for svar, jenter. Leit å være engstelig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

Stakkar stakkar deg! Jeg vet akkurat hvordan du har det med å engste deg - prøv å tenk positivt og slapp av og kos deg med magen din!

 

Det skal jeg prøve neste gang iallelfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vet hvordan du har det når du sier at du engster deg. Jeg har også mistet før, og er ofte redd for at noe galt skal skje, jeg er nå komt til uke 20+1, og tenker mye rart av og til, men vi må prøve å tenke positivt og tru at dette skal gå bra.

Jeg vill bare si at når jeg gikk gravid første gangen, fikk jeg også veldig vondt i korsryggen, jeg måtte nesten gå med stav. Jeg snakka med legen da, og han sa at det var livmoren som strekket seg, og det kunne påvirke noen muskler i ryggen(tror jeg, det er snart 4 år siden). Jeg hadde vel vondt i ryggen i en uke omlag, alt gikk bra den gangen.

Lykke til, og satser på at ryggen snart blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKKURAT sånn har jeg det også, både med det fysiske og det psykiske.. akkurat samme tanker og samme "vondter".. I tillegg masse kynnere som til tider er svært ubehagelige.

 

Dette er sikkert ikke uvanlig, men for oss som er engstelige så tenker man jo sitt. Snakk med legen/jordmor neste gang du skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...