Gå til innhold

Noen som bruker bakovervendt bilsete til sine to-tre åringer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere det til å bli behagelig sittestilling for både barnet og den som sitter foran? Kjøpte Britax Two Way Elite til min 2,5 år gamle sønn i helgen. Vi kjørte noen mil, men jeg måtte bare snu det til fremovervendt, ble så kvalm av å sitte rett opp og ned. Hvis jeg skal sitte litt bakover, må jo gutten min nesten sitte foroverbøyd. Ble litt skuffet over kjøpet. Noen som har andre erferinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Akta Graco Cosmic XTP til datteren vår som er 2 år og 4 mnd snart. Hun har sittet bakovervendt hele tiden, det er null problem. Hun har god plass til beina (hun er ca 91 cm lang) og det har jeg også. Nå har vi vel og merke en stor bil - 7-seter - så det kan være at det blir langt trangere i en vanlig personbil.

Skrevet

hei! ja, vi kjøpte for noen måneder siden hts sitt nye sete izi combi til vår relativt store to åring ( hun er ca 92 cm og veier 15-16 kg). Denne bilstolen kan brukes både forovervendt og bakovervendt. For vårt vedkommende er det ikke sikkert det blir aktuelt å snu stolen forover, da hun mest sannsynlig vokser ut av stolen med tanke på beltene før hun ikke kan sitte bakovervendt pga fotplass. Nå er det selvsagt relativt hva man legger i god plass til føttene etc, men jeg ser ikke noe problem der enda. Nå har vi en vw touran, og jeg vil nok tro at selve bilen har mye av æren for at hun nå kan sitte bakovervendt i baksetet. Tidligere biler vi har hatt har vært helt annerledes, der har passasjeren foran sittet helt framoverbøyd for at vi i det hele tatt hadde en sjanse for å få plass til en bakovervendt bilstol i baksetet (hadde da en eldre modell av hts sin combiutgave). Da kjørte vi i stedet stolen bakovervendt i framsetet, da det var en eldre bil uten airbag.

Nanna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...