Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min forlovede har en lille søster på 14år som påstålig skal ha på krem hvit kjole i bryllupet,noe som blir nesten lik min og hennes mor syntes det er greit.

forloveden min prøvde å si ifra at bare bruden i hvit men da sa de at krem hvit ikke er hvit..

blir så utrolig deppa gått igjennom denne diskusjonen før med de men de gikk tilbake på det.

gledet meg til å være hvit brud "midt punkt" med eneste hvite kjole men neida.

og hun har også bedt kjæresten sin før hun spurte oss om han kunne være med,og bestemt at de skal sitte side ved side trodde dette var meg å forloveden min sitt valg føler meg så lei og trist nå vil jeg bare grine alt går imot meg slekta hans skal alltid ha en annen mening og masse sånt.

foreldrene våre delte opp ting de skulle spandere ang bryllupet å de skulle ta seg av alkohol og mat men de er bare ett glass med bailis til hver og øl er gratis da vi har det på brygeri.

vi vil jo gjerne ha mere valg verj\ken jeg eller sambo drikker øl,bailis,ååååå blir gal...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gal at alle komma og punktum bare forsvinner. Utrolig vanskelig å lese...:-)

Det blir vel værst for fjortisen som kommer kledd i "feil" kleskode, hun er vel utover det ikke noen trussel.

Det med spandering av alkohol skjønte jeg ikke noe av.

Skrevet

Det er nettopp derfor jeg og sambo har bestemt at vi ordner alt selv. Vi planlegger i stillhet og hva som egentlig kommer til å skje den dagen, vil bli avslørt i invitasjonene til dem som blir invitert.

Når det gjelder hennes kjole, så tror jeg at jeg hadde sagt i fra til svigers om at det er uhøflig å stille i hvit eller kremfarget kjole og at du ikke ønsker det, punktum! Ikke diskuter, men vær bestemt, det er din (deres) dag!

Og dersom dere ikke ønsker å invitere kjæresten hennes, så la vær! For det tilfellet at han blir invitert, så plasser dem akkurat slik dere ønsker! Så får dem surmule så mye dem ønsker!

Skrevet

det er din dag. det er ikke en diskusjon om lillesøsteren skal ha kremhvit kjole, du sier ifra at det skal hun IKKE. Rett og slett. Dere bestemmer selv hvordan plasseringen skal være rundt bordet.

Det med drikkevarene skjønte jeg ikke. Skal foreldrene som skal spandere drikke bare spandere et glass baileys og øl? Javel. Da kan jo du og din kjære kjøpe inn annen drikke vel? Jeg skjønte ikke helt den..Det var jo hyggelig av dem å bidra i utgangspunktet, og å kjøpe inn noen karotnger med vin koster vel ikke aløverden for deg og din samboer?

Skrevet

I all verden! Det gjør da vel ingenting om14åringen stiller i kremhvit kjole! Det er uansett DU som kommer til å bli festens midtpunkt, og du kommer knapt til å ense 14åringen. Tro meg! Du kommer til å bli så nydelig!

Lykke til, håper dere får en fantastisk dag!

Skrevet

tusen takk for alle svar.

dette med alkoholen spiller litt rolle i ogmed at de sa de skulle kjøpe inn litt annet også,og nå går tilbake på det. er ikke noe problem, men hadde vi ikke spurt hva de skulle kjøpe inn, hadde vi stått der på dagen vår.

er jo litt hyggelig at vi har noe vi også andre venner av oss liker også.

og hadde ikke brydd meg om kjolen hennes hvis min ikke så veldig krem aktig ut har hatt de ved siden av hverandre og hadde ikke min hvert større enn hennes hadde de sett ganske like ut...

å si noe til ho da hyler hun tilbake alt hun kan respekterer ikke at sønnen vår på 5mnd,er i same rom.

ho skal alltid ha viljen sin å foreldrene lar henne det.

men skal nå sette foten ned og fortelle hva jeg føler og tenker er vår dag å vi skal ha det bra å kose oss hennes dag kommer en dag den også.

må jo be han nå når hun har sagt til han og familien hans at han skal i bryllup,ble litt satt tilbake når hun spurte,(kan thomas komme i bryllupet? har sagt at han kan allerede og har spurt foreldrene hans om han får lov å det var greit,når skal han komme da??)

hva skal jeg si men hele familien hans sitter å titter på meg...

Skrevet

Hun er visst både ubetenksom og litt bortskjemt? Vel, hva du skal si? Jeg ville sagt noe ala: "Det var jo dumt at du har bedt ham før du hørte med oss. Han er ikke invitert, så du får selv ordne opp i rotet du har skapt." Eller...vel, jeg vet ikke om jeg hadde vært så tøff. Merkelig at ikke foreldrene hennes ser galskapen i det hele! Men folk blir jo litt rare når det gjelder bryllup, og selv om det er deres bryllup, ser resten av nærmeste familie på det som litt sitt også. Jeg husker da lillesøstera mi skulle gifte seg for et par år siden. De hadde ikke tenkt å be andre barn enn barna til oss søsken. Da var det at ei tante av oss som på egenhånd hadde invitert med sine barnebarn, altså barna til søskenbarna til søsteren (og meg) min. Lillesøster ble rasende, men mamma rodde det i land med at det dreide seg om 3 stykker, og når dagen opprant, merka ikke min søster noe til dem. Og alle ble fornøyde!

Det er derfor jeg også prøvde å appelere til deg om at det gjør ikke så mye det med kjolen, og det gjør kanskje ikke så mye det med kjæresten, for i den store sammenhengen kommer du til å få en fin dag der du uansett kommer til å bli midtpunktet.

Det hender man må svelge noen kameler mothårs for familiefredens skyld. Men den jenta er nok over gjennomsnittet vanskelig, og hvem sin skyld er det? Ikke din!

Skrevet

Jeg er faktisk ikke helt enig med deg, Lis67. Er ikke enig i at man ikke merker noen ting og at man skal overse sånne ting.

Vi skulle egentlig avvikle bryllup for et par år siden, men har valgt å utsette det pga svangerskap og nyfødt baby. Da vi snakket om å avvikle bryllupet for et par år siden, hadde plutselig alle så mye de skulle ha sagt om hvem som skulle komme, hvordan mat vi skulle spise, hvilken kjole jeg skulle ha osv. Det endte med at jeg og sambo mistet lysten på å avvikle bryllup fullstendig. For vår del skal det ikke nå (og skulle det ikke da) være snakk om noe stort bryllup. Vi skal ha få gjester, så når noen blander seg inn med at de og de må komme, så spiller det faktisk en rolle! Jeg for min del, ønsker ikke å ha folk i mitt bryllup som jeg ikke har kontakt med bare fordi det er familie. (det var det som var problemet hos oss). Av denne grunn har vi totalforandret på alle planer og planlegger i hemmelighet. Ingen får vite noe før invitasjonene til dem som vi ønsker skal komme, blir sendt ut.

Stort eller lite bryllup, det er deres bryllup. Hadde det vært meg, så hadde jeg sagt klart i fra om at vi ikke hadde tenkt å invitere han (kjæresten til søsteren til samboeren din). Jeg ville enkelt å greit begrunnet det med at han ikke er familie (de er ikke samboere og ikke gift). Så får de bare bli så sur som de bare vil. I den alderen skifter man kjæreste før man får sukk for seg, og kanskje er det slutt før bryllupet også. Forklar henne dette!

Skrevet

Tror jeg ville ha vært bestemt jeg! Vis at dette er noe som du mener, og ikke gi deg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...