Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Hei dere.. Vi har en diskusjon gående, som vi ikke ser ut til å komme til enighet i... Jeg hører til statskirken, og han hører til pinsemenigheten, og nå klarer vi ikke å komme til enighet om det skal være dåp eller om det skal være barnevelsignelse.. Jeg klarer ikke å slå meg til ro med en barnevelsignelse i en menighet jeg ikke støtter meningene til, og skjønner jo at det er det samme for han.. Men jeg har lissom drømt om dette siden jeg var liten..! Mamma har til og med heklet en helt nyyydelig dåpskjole...! Vi er ikke aktive i menighetene noen av oss, men vi har jo selvsagt våre meninger.. Men når det ikke stikker dypere enn å ha rett, burde ikke mine barndomsdrømmer vinne da? Er jeg så fryktelig urimelig som tenker sånn..? M
Gjest Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Hei. jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt. I hvertfall ikke når dere likevel ikke er aktive i noen av menighetene, men gjør det mer for tradisjon/ høytiden sin del ( om jeg forsto det rett ). En barnevelsignelse i pinsemenigheten er jo uansett ikke en dåp. De døpes ikke før de blir voksne. Da dyppes hele kroppen under i et lite basseng. Sånn sett kan dere jo døpe poden i kirken nå, og etter hvert kan han selv velge om han vil konfirmeres i kirka eller døpes i pinsemenigheten. Også er det mere høytid rundt en kirkedåp synes jeg. Med dåpskjole, bønn for barnet og det hele. Tror de bare holder barnet opp en liten stund, viser han frem og sier navnet i pinsemenigheten. Dåp / velsignelse er også en anledning til å samle familien og feire barnet. Dåpskjole heklet av bestemoren er et godt argument! lykke til med diskusjonen. spennende å høre hva dere bestemmer dere for!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Takk skal du ha! Jeg tror han gir seg nå, mamma kom med dåpskjolen her om dagen, og han smeltet ganske så godt...:-) Tror det blir kirkedåp på oss, og det er jeg veldig glad for. Han skjønner at det betyr mye for meg, med tanke på at jenter ofte forestiller seg sånne ting lang tid i forveien...! Gleder meg uansett hva det blir!
Blomman Skrevet 27. juni 2006 #4 Skrevet 27. juni 2006 dette med dåp kan nok stikke like dypt hos din mann selv om han ikke er aktiv i meningheten. En barnevelsignelse kan bli akkurat like høytidlig og fint som en barnedåp. - og den heklede dåpskjolen kan dere å bruke om dere skulle vlege barnevesignese. jeg sier ikke at dere bør det - dere må nok bare bli enige om det ene eller det andre Selskap og kan dere ha enten dere velger den ene el den andre måten Lykke til med avgjørelsen
Blomman Skrevet 27. juni 2006 #5 Skrevet 27. juni 2006 vil bare fortelle at vi hadde barneveslignelse( det skjønte du kanskje...), og forstanderen hadde lagt opp møte veldig fint med solo og musikkinnslag - det var kjempehøytid - og skulle der velge som oss så snakk med pastoren/ forstanderen slik at dere får være med å legge opp møte litt - det er jeg helt sikker på at dere får lov til
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2006 #6 Skrevet 11. juli 2006 Hvrfor ikke melde barnet inn i både statskirken og pinsemenigheta og kanskje Fremskrittspartiet også........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå