Katta & Lille Plom Skrevet 5. juni 2006 #1 Skrevet 5. juni 2006 Nå skjønner jeg meg ikke på lillejenten min...! Jeg vet hun er sulten, men når jeg legger henne til brystet, begynner hun å sutre og vrir seg og spreller som om det var skikkelig ille å bli tilbudt mat. Har prøvd forskjellige ammestillinger, for jeg tenkte kanskje hun syntes det var ubehagelig å ligge slik hun pleier, men det er samme oppførsel uansett. Nesten hver gang hun skal ha mat er det slik. Hun må jo spise, så når jeg tilslutt tvinger puppen inni munnen hennes, tar hun tak og sutter for harde livet mens hun gråter og peser, så roer hun seg og spiser normalt. Ikke alltid hun tar tak heller, forresten... Hun kan godt ligge, men når puppen kommer begynner hun å gråte. Jeg tror ikke det er magen som plager henne, for hun har det jo greit helt til hun skjønner at puppen kommer... Og hun vil selvsagt ikke ha flaske. Hva i all verden er dette for slags oppførsel? Hva betyr den? Hun er to mnd. Hjelp?
Blomman Skrevet 5. juni 2006 #2 Skrevet 5. juni 2006 Kan du prøve å amme henne mens hun er søvnig eller sover. mange tar brystet mens de sover. Legg henne i sengen din og legg henne til før hun våkner eller før hun er helt våken. Prøv å ikke la hennes uro smitte deg. amm i et mørkt rom hvis du kan. Hvis ikke dette fungerer så ring en ammehjelper der du bor (ammehjelpen.no)
Katta & Lille Plom Skrevet 7. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2006 Takk for tips, men det virket ikke... Fant ut av det til slutt: Jeg tok frem puppen, la henne til og puttet den i munnen hennes før hun fikk sukk for seg. Da rakk hun ikke å reagere negativt før hun var igang med å spise, så da gikk det bra. Holdt på sånn en hel dag, og dagen etter var alt bra igjen. Vet fremdeles ikke hva det kan ha vært... Forvirret fordi jeg prøvde å gi flaske?
Blomman Skrevet 7. juni 2006 #4 Skrevet 7. juni 2006 kanskje? men så bra at det går bra igjen og at du fant en teknikk som passet dere!!!
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 7. juni 2006 #5 Skrevet 7. juni 2006 Vil bare si, til deg og andre som har opplevd det slik, dette er MIN erfaring, og det trenger slettes ikke være det alle sliter med, men: Dette skjedde fra gutten min var ca 6 uker. Og det tok meg TRE UKER å finne ut hvorfor! Han hadde nemlig endret rytme, og gråt ikke lengre fordi han var sulten men fordi han vra trøtt. Ville plutselig ikke ha mat hver andre time slik som før. Når han nettopp hadde spist og vært våken i litt over en time, begynte han å grine. Jeg dro frem puppen, han spiste litt for så å bli hysterisk og sprelle vilt. Han var trøtt, men tok puppen fordi det var en god trøst. Men ble sint fordi han bare ville suge og ikke ha mat. Han gikk da over til å spise hver tredje time. Fremdeles den dag i dag sliter jeg med å forstå når han er trøtt og når han er sulten. Og de dagene da alt bare går i kluss og han spiser litt nå og litt da og gråter når han får mat, ja da har jeg ikke mye selvtillitt som mor... Huff det er helt grusomt å føle at man ikke forstår! Ok, dette var litt "ute på jordet" føler jeg, men men. Lykke til, håper det har ordnet seg nå!
Katta & Lille Plom Skrevet 10. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2006 Neida, det va`kke på jordet! :-) Tusen takk! Jeg er helt enig i at det er grusomt å ikke forstå! Gr...! Er så glad jeg hadde en god mann som hele tiden ville overbevise meg om at jeg var en god mor selv om barnet mitt ikke vill ha puppen! Jeg var skikkelig fortvilet, huff! Jeg tror vi har funnet ut av det nå. Jeg tenkte også at hun kanskje ikke var sulten, selv om hun suttet på hendene sine og det var tre timer siden siste måltid. Tenkte at hun skulle få lov til å bli sulten før jeg stappet i henne mer mat, og det var visst det hun ville. Så nå får hun ofte mat hver fjerde time. Jeg bare følger henne jeg, tror hun vet best selv hva hun trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå