Gå til innhold

Er det bekkenløsning?


Liten luring...

Anbefalte innlegg

Hei, er ikke mer enn i syvende uke, men jeg har begynt å få smerter høyt oppe på lårene. Det er verst om kvelden, og i natt synes jeg det var vanskelig å sove fordi det gjorde vondt på hver side. Hadde ikke bekkenløsning forrige svangerskap, så derfor trenger jeg hjelp fra dere. Høres det ut som begynnende bekkenløsning, eller høres det ut som noe helt annet? Synes det var tidlig i så fall... Håper på svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig tidlig!!! Men det høres også veldig ut som de smertene jeg har etter en lang dag. Fikk bekkenløsning i mnd 7 forrige gang, og mnd 3 nå. Prøv å ligg på ryggen og løft bena rett opp mot taket (et ben av gangen, og ha strakt ben). Stram et belte rett under hoftene, og gjør samme øvelse en gang til. Hvis det ikke gjør vondt uten belte, så er det nok ikke bekkenløsning. Hvis det gjør vondt uten belte, men ikke med belte, så er det nok bekkeløsning. Det er hvertfall det min fysioterapeut sa til meg. LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den utslagstesten du beskriver har jeg vært med på flere ganger for å teste om det er isjassmerter jeg har.

 

Nå får jeg ikke vondt når jeg strekker et strakt bein opp mot taket - derfor har jeg ikke isjassmerter, men desto mer sannsynlig bekkenløsning! (Jeg har hatt ett par skiveprolapser i korsryggen, så jeg vet godt forskjellen på smertene).

Derimot er det fryktelig tungt å løfte opp beinet, særlig på den siden som er vondest fordi bekkenet er så ustabilt! Jeg merker at bekkenet på en måte sklir fra hverandre når jeg løfter beinet opp over..

 

Jeg måtte bare kommentere dette fordi at det kan være bekkenløsning selv om man ikke får vondt når man løfter beinet strakt. Det er vridning av bekkenet og tyngdebelastning som tydelig gjør vondt på meg. Denne testen ble sett på som viktig for å bekrefte at det nettopp er bekkenløsningsplager jeg har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Nå får jeg bare prøve og håpe at det ikke er bekkenet. Synes også det er utrolig tidlig, men har jo hørt at det er mulig. Det blir et langt og vondt svangerskap hvis det skal være sånn, men jeg får bare håpe at det ikke blir det! Tusen takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...