Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 For å gjøre en lang historie kort,så har min mann et barn fra tidligere ekteskap.Hun bor ca 250 mil herfra (3 fly).Det har vært et hel%¤#"¤&=/& i alle år siden han ble skilt med eks kona.En tid ringte hun mange ganger i døgnet og hylte og skrek i telefonen osv.Han fikk ikke treffe sin datter hvis ikke han kom dit uten meg.Han har reist dit tre ganger,og hver gang har det bare vært kaos med eksen,men han har fått treffe datteren.For to år siden var datteren her hos oss i tre uker,noe som ikke gikk særlig greit.Hun var da 12 år.Hun fikk stort sett alt hun ville,likevel var hun sur,ufordragelig og uhøflig hele tiden.Jeg spurte henne om noe,hun svarte meg med "hold kjeft" og smalt igjen døren.Min mor hadde også en flott gave til henne,som hun lenge hadde ønsket seg.Da hun fikk den,sa hun verken takk eller smilte.Hun satt bare og surmulte hele tiden.Etter hun reiste og jeg ryddet rommet hennes fant jeg en lapp bak sengen der det stod "Jeg hater XXX (mitt navn,hun er så jævlig dum i hue".jeg ble lei meg og sa det til mannen min.Han bare avfeide det.Senere samme høst fikk han et brev fra datteren der det stod masse skit til min mann,at hun aldri ville se han mer osv.Han ble lei seg ,men svarte på brevet.Deretter ble det full stopp i kontakten i 2 år.Plutselig forrige uke ringte hun til han og sa at nå vil hun komme hit på ferie....ut av det blå etter to år!!Javel,greit men,mitt store problem er at hun skal visst være hele sommeren!!! Det er sikkert ikke pent av meg,men jeg orker det bare ikkke!!!Jeg tenker med skrekk på sommeren som kommer,hvis hun skal være her.Det er heller ikke noe iniativ i henne,hun vil bare sitte å se på tv dagen lang.hun blir sur hvis vi foreslo noe.Alt var kjedelig og teit.Den gangen var hun tre uker,og jeg prøvde virkelig å få det til å fungere,men hun var så spydig og frekk at jeg til slutt bare stille og rolig ungikk henne.Jeg har snakket med min mann om det,men han bare sier at "Barn er slik", og "ja,da får du bare kjefte på henne".Jeg er ikke en type som kjefter,og hater bråk. Jeg sa til mannen min at hun kan komme 14 dg i første omgang,men han sa at hvis hun ikke får være hele sommeren,eller så lenge hun vil,så kommer hun til å bli sur og ikke ville komme i det hele tatt. Jeg som har gledet meg til sommeren,bare gruer meg nå.....vi har heller ikke ferie så hun må sitte her hjemme alene hele dagen. Jeg har fri en dag i uken,og har dessverre ikke lyst til å måtte tilbringe den sammen med henne,men det forventer min mann at jeg gjør... Ååååå,alt er bare pyton nå,skulle ønske jeg bare kunne hoppe over sommeren og gå rett på august da skolen begynner,det er veldig synd å si men,jeg kan ikke fordra den ungen i det hele tatt!! 14 dg skulle jeg nok klart å være snill og grei å funnet meg i "alt" fra henne,men ikke 2,5 mnd.det er også umulig å snakke med henne,hun ber meg holde kjeft eller dra til helvete....jeg prøvde sist hun var her. Skal jeg bare akseptere at hun og mannen min bestemmer hvor lenge hun skal være. Mannen min vet akkurat hvordan jeg føler for henne. Vel,jenter hadde vært fint med deres synspunkter på denne saken.......... Takk for alle svar!hilsen HI
-Hengebuksvinet- Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 kan hende har det gått opp et lys for jenta nå. Hun er så pass voksen at hun ikke nødvendigvis tar alt moren sier for god fisk lenger, og forhåpentligvis kan dere bli positivt overrasket. Men jeg ville da ha avtalt noen helt bestemte regler sammen med mannen min, sånn oppholdet kan bli trivelig for dere også. Det er alltid mest effektivt om man som par er samkjørte. Men la henne i utgangspunktet komme litt tidlig på sommeren, om det er det hun ønsker. Jeg ville likevel bestilt en billett med åpen retur, i tilfelle hun oppfører seg like ufordragelig som før. Så kan dere ev si til henne at dere er åpne for et langt besøk, men at dere gjerne vil holde returen åpen i tilfelle noe skulle hende. Og at hun eller dere skulle ønske en tidligere avreise. Jeg tror du bør gi mannen din denne muligheten, tenk på hvor mye han har gått glipp av når det gjelder denne jentas oppvekst. Det vil nok plage han for alltid, om dere avviser datteren hans på dette intianativet. Men jeg synes også at han må støtte opp om deg under dette oppholdet, og si klart fra om at du er en voksenperson som skal respekteres (selv om hun kanskje ikke klarer å like deg så veldig mye). Og husk at beste veien til et bedre forhold med en ungdom, er gjennom å gjøre morsomme ting sammen. Da får man automatisk et litt mer positivt syn på hverandre.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Er enig med Flyndrefanten, men tenkte også på det at, hun kan da umulig mene å være hos dere i 2,5mnd, tror ikke hun har tenkt over hvor lenge et egentlig blir jeg. Så kjøp en bilett med åpen retur, altså ingen retur bilett, så dere kan kjøpe fly bilett når dere evt ønsker henne hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #4 Skrevet 4. juni 2006 Takk for svar!!joda,både hun og mannen min mener hun skal være 2,5 mnd. Jeg blir galen ved tanken!! Jeg prøvde å si til mannen min i dag,at 2,5 mnd blir nok for lenge for henne,men det er han ikke enig i. Takk,for at dere tok dere tid,selv om dette kanskje ikke er helt rette forumet!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2006 #5 Skrevet 5. juni 2006 Hun er jo datteren hans, og det kommer hun alltid til å være. Kanskje du burde ta initiativet til at dere kan bli bedre venner?Du sier du blir gal av tanken på at hun skal være hos dere så lenge, jeg syns det virker som du ikke godtar at han har et barn fra før.. Selv om hun kan være vanskelig må du nok bare prøve å få henne til å like deg litt bedre, så kan det jo hende dere får en kjempehyggelig sommer allikevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå