miatittin Skrevet 4. juni 2006 #1 Skrevet 4. juni 2006 Tenkte på barn som har kommet ut av bilstolen,ca 4-12 år. Får ditt barn sitte i fremsetet ? Har et evig mas her hjemme nemlig. Har hørt at barn helst bør være over 10-12 år,eller ca 140cm lange.
Gjest Skrevet 4. juni 2006 #2 Skrevet 4. juni 2006 Ifølge de gamle reglene kan barna sitte forran uansett alder hvis bilen ikke har airbag. Med airbag tror jeg de må være 140 cm. høy. Er nesten sikker. Jeg vet ikke hvordan det er med de nye reglene.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2006 #3 Skrevet 4. juni 2006 Hos oss får de ikke sitte i fremsetet enda, de er for små siden vi har airbag. Ang airbag forran; Man tror barna må være over 140 cm ja, men en 8 åring kan også være over 140 cm. En airbag er veldig kraftig når den utløses. Derfor er det anbefalt at barnet er over 12 år OG over 140 cm før det kan sitte fram i bilen. Barnet må altså tåle den kraften airbagen har, derfor over 12 år. Barnet sitter høyere på en pute i bilen, men det hjelper ikke h*n ikke tåler kraften.
vanillaface Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Jeg anbefaler at barn ikke skal sitte foran i det hele. Vi hadde en gutt på 10 foran da vi krasja med en elg.Ruta knuste og gutten som satt foran ble ganske kuttet opp og han bak fikk ingen ting på seg.Vi hadde airbag men denne løste seg ikke ut fordi elgen kom opp på panseret. Til skrekk og advarsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå