Gå til innhold

Kor lenge 100% jobb...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei.

Jobber i vikariat i 60 % stilling, men i august skal jeg opp i 100 % vikariat stilling... Noen som veit kor lenge eg må jobbe i 100 for å få rett til 80 %lønn(av100) i permisjonen....??

1 uke? 1 mnd?

Berre tvila eg klare så lenge i 100 jobb med det bekkenet mitt:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir ikke permisjonspengene regnet ut av snittet de siste 6 mnd før permisjon da???

Det jeg har fått oppgitt ivertfall. Går i 75% stiling, men joobber ekstra slik at det blir fullt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselspenger beregnes ut i fra 6 av siste 10 mnd.

Om du begynner å jobbe 100 % og jobber dette mindre enn 6 av siste 10 mnd. før fødsel blir det en beregning av hvor lenge 100 % og hvor lenge 60 % du har jobbet.

 

Sykemelding har jeg ikke peiling på, men så lenge du har en stilling blir du sykemeldt i fra den stillingen du har (100 % om jeg skjønner deg korrekt). Det faktum at evt. bekkenløsning gjør at du sykemeldes før perisjonstiden begynner skulle således ikke være annerledes for deg enn for andre. Vi har da krav på lønn selv om vi er sykemeldt.

 

Om du blir sykemeldt mens du fremdeles er i 60 % stilling og stillingen din oppgraderes til 100 % mens du er sykemeldt, vet jeg ikke hvordan reglene er. En grei arbeidsgiver ville vel justert din lønn slik at du får mer ut av fødselspengene. Hør med en personalansvarlig på jobb, eller med trygdeetaten. Det er stor forskjell for deg å få perm.penger av 60 % eller 100% stilling så det vel verdt å finne ut av. Evt. få en 100 % stilling så tidlig som mulig... ? ?? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...