Gå til innhold

Gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pode i vente i november og gleder meg stort! Har allerede vært på UL et par ganger (IVF), og synes det er helt utrolig å se den lille spiren som jobber på i sin mors mage.

Vi har ikke spurt om kjønnet enda og tenker heller ikke å gjøre det. Har fått en del pepper for det og lurer på om noen her har synspunkter på det?

Argumentet har jo vært at "man må jo vite mest mulig på forhånd for å være best mulig forberedt" o.l.

Det er utolig hvor mye et trenet øye kan se og fortelle på en UL, men det kan jo være litt greit å la den lille ha ihvertfall EN hemmelighet å avsløre når den kommer ut...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, dette får man vel gjøre akkurat som man vil med. Vi synes det var praktisk og morsomt å få vite kjønnet, og var derfor glade for at det var mulig å fastslå.

Det er sikkert spennende å vente også, men ja, det må nesten være opp til hver enkelt par :-)

Skrevet

På ultralyden til vår første, spurte vi ikke og stresset ikke noe om å få vite kjønnet heller. Siden det var vår første, så mente vi ikke kjønnet hadde noe å si og ingen skuffelse eller noe slikt.. (selv om det skal godt gjøres å bli skuffet når en står der med det lille nurket i armene.)

Men, er jo opp til en hver å gjøre som de vil.. :o)

Og lykke til videre pappaihøst :o)

Skrevet

Vi ville vite det grunnet fødselen er en spenning i seg selv. så har jo fått kjøpt ting og tang til henne. men det er opp til hver og en så drit i hva folk gi pepper for, det er deres barn. jeg skjønner ikke at dere klarer å la vær men men :-)

jeg vil annbefale dere 3D ultra lyd, noe så kult har jeg aldri vært med på! 3 uker til termin nå :-)

Skrevet

Synes at når folk velger å få vite kjønnet til barnet bare pga de mener det er lettere å kjøpe ting..nei det blir for dumt..

Man kjøper som regel en mørk vogn, å andre ting man trenger som stellebord å bilstol osv, di er som regel i en mørk farge som både jente å gutt kan bruke!

Klær er noe annet, det tar kanskje en time å kjøpe alt av klær du trenger til den lille, å da kan du likegodt gjøre det 'rosa/blå - innkjøpe' etter fødselen, å heller ha litt hvite eller naturlig fargede klær klar til den kommer med en gang!

Men det er kunn min mening :-)

Termin 19.august med..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...