Gå til innhold

Det er vel ikke jeg som er sær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått kontakt med en gammel venninne, som jeg ikke har sett så veldig mye til de siste årene.

I går var vi på besøk, jeg og lillegutt, det endte med overnatting, gøy for både store og små.

Vi var først på Dolly Dimples og spiste pizza, også dro vi hjem til henne etterpå. Jeg betalte for pizzaen også skulle hun betale sin del senere.

Jeg skulle ha 170 kr. av henne, men jeg fikk kun 150 kr.

Ja, for jeg og gutten kom jo til å spise frokost hos henne, så da kunne jeg betale for det.

Også viste hun meg noen varer fra Noka-dietten (vi har noen kilo for mye begge 2)

Jeg ble veldig interessert og lurte på om jeg skulle teste det ut til frokosten.

Om jeg ville kjøpe et av de måltidene?

Jeg reagerte veldig på dette, men jeg sa ingenting.

Når jeg har gjester, forventer jeg ikke at de skal betale for maten, man forsyner da gjestene sine med mat. Jeg har ofte besøk av venner, og hvis de kommer til frokost, middag eller hva det måtte være, vil jeg ikke ha betaling for maten.

Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker litt rart å måtte betale for frokosten sin når man er på besøk hos venner.. Men har jo vært med på at vi har spleiset på pizza vi har bestillt. Eller at folk må ta med det de ønsker å grille selv, mens vertene holder drikker & tilbehør :o)

Skrevet

Enig med Smurfemamma22.

Skrevet

Ja, jeg skjønner jo det med spleiselag og grillfest, men jeg synes dette er litt annerledes.

Skrevet

Ja , som jeg svarte først. Synes det viker litt rart å måtte betale for frokost når man er på overnattingsbesøk;-)

Skrevet

Det høres rart ut. Hadde blitt stressa hvis jeg hadde vært på besøk hos henne. Hadde vel hele tiden tenkt på hvor mye jeg kostet.

Selv ei venninne av meg som får sosialhjelp tenker ikke på denne måten selv om hele familien vår på 4 kommer på besøk.

Skrevet

hørtes rart ut ja..

her betale me vertfall ingenting visst me besøker venner eller venner kommer på besøk...e no ein selfølge å spandera mat da..:)

men har opplevd noko lignande...men ikkje da samma da..va på *fest* hos ei vennina..me var 4 venniner drakk litt før me sku ut å hu venninna som me va på fest hos foreslo å bestilla pizza før me gjekk ut..greit da..men endte opp me at eg måtte betala henas del for hu hadde ikkje akkurat..og me kunne ha gått ut ikkje så langt å gå men hu foreslo drosje ja alle enige..men endte opp at eg måtte betala henas del der og å når me va ute så va da hu som drakk mest..jaja..hehe..sånt like eg ikkje men har hu som vennina endo men kjem berre te å sei neste gang at eg ikkje legger ut og eg ungår sånne ting pga da...for da e irriterandes når folk e sånn..synes eg da..

Skrevet

Nei dette hørtes helt merkelig ut ja synes jeg. Man tar da vel ikke betaling for det gjestene blir tilbudt når de er på besøk vel. Ikke rart at du reagerte nei.

Skrevet

Så godt å høre at dere er enig med meg, at det ikke er jeg som virker kravstor og grådig.

Jeg var litt usikker på hva dere ville si, men jeg følte meg samtidig sikker i min sak om at det er sånn det skal være.

Skrevet

Det var nå veldig merkelig syns jeg. Hallo. Det hadde jeg syntes var veldig sært...

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å la gjestene betale for maten, nei. Enkelte er bare så gjerrige...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...