Gå til innhold

Epidural eller narkose?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får muligens innvilget keisersnitt. Er liten og tynn, og hadde en veldig komplisert fødsel forrige gang. Jeg er på en måte glad hvis jeg slipper å føde, men er samtidig veldig usikker på dette med keisersnitt. Er det legen som velger om det blir narkose eller bare lokalbedøvelse? Synes det er dumt å sove når babyen kommer ut, men det virker også veldig ekkelt å være våken mens de skjærer i meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HVis det er et planlagt sintt vil du nok få spinalbedøvelse. Iallefall hvis du ikke ytrer ønse om noe annet. Spinalbedøvelse minner en del om epidural, men settes litt dypere og i et ennet rom i ryggraden.

 

Du blir da bedøvet fra brystet og ned. Kan av og til kjenne det litt i armene.

 

Hadde dette selv sist og skal ha det denne gang også. Syns det var helt topp å være våken. Kjenner ikke noe til at de skjærer i deg og det var ikke ekkelt på noen som helst måte. Derimot var det utrolig å høre babyen skrike for første gang. Ville ikke gåttt glipp av det for alt i verden. Fikk også ta og se på babyen litt før pappaen og jm tok han med seg til veiing ol.

 

Anbefaler virkelig å være våken !!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedregelen ved planlagt KS er at de setter spinalbedøvelse, ikke epidural.

 

Du kjenner ingenting og du kan få babyen opp på brystet med en gang etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk fastsatt dato for keisersnitt, snakket legen om epidural og de der greiene, men jeg sa at jeg ville ha full narkose, og ble ikke sagt imot.

Så det kan du velge selv. De kan vel ikke tvinge folk til å ligge å høre på at det skjer ting... har hørt at det ikke er vondt med epidural, men at man kjenner at det skjer no...

Og hva så om man ikke får se babyen der og da... man skal jo være sammen med vesla/junior i LAAAANG tid etterpå.

Gjør det du føler for, og ikke tenk på hva andre mener. Det er ditt valg=)

Lykke til.

Klem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej

 

Jag hade spinalbedøvning och var vaken under hela ks (akut ks). Innan ks hade jag ångest då jag ær vældigt rædd før nålar och att någon skall skæra i mig. Men kan BARA sæga att jag har fina minnen! Trots att jag var rædd før att ta ks så gick det jættebra! Och att høra din lilla baby gråta nær den kommer ut och få se den direkt de plockat ut den- det ær fantastiskt.

 

Det enda negativa jag upplevde med ks var att det gjorde ont ett par dagar efteråt- de med vaginal fødsel verkar inte ha lika ont lika længe.

Glæd dig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...