Gå til innhold

UL mål uke 32+4


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lovte Ingunn..24 å legge ut mål fra UL.

BPD 88

MAD 96

Femur 67

 

Det var mye styr rundt UL min denne gangen, for de målte hodet til å være

minus 8% i forhold til resten av kroppen, de sa at hodet vokste mye seinere en kroppen. Derfor ble jeg sendt inn til fosterlegen med en gang. Heldigvis fant hun ut etter å ha saumfart hele hjernen og hodet at alt var normalt. Siden baby hadde avlang hodefason( er normalt) Var målene fra øre til øre små, men hun målte også fra panne til bakhodet, og da ble målene riktig. Så baby gikk fra -8% til +1% i vekst. Må innrømme at jeg ble litt redd først, og utrolig letta etterpå! Hun sa ikke hva babyen veide, mne antok at vekt ved termin kom til å være 3500g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi så spennende! skikkelig skummelt å bli skremt slik! men jeg fikk vite på UL uke 18 at barnet mitt hadde ovalt hode, så målene blei ikke helt riktige..men størrelsen var normal fordiom...!!??en tenker jo mange rare tanker da, for en vil jo helst få en frisk baby! Nå ser jeg frem til min UL , som desverre er et stykke unna...så jeg kan sammenligne..hehe, med dine mål!!! ikke så stor rundt termin din da...min blei antatt 1800 sist som resulterte i ca 3800 ved fødsel....skal se om de sier noe annet på neste kontroll......!!!

Godt alt gikk bra til slutt ang målene da....!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skal jeg følge med på deg :)

Det er dumt at jordmødrene sier slike ting, jeg har jo ikke peiling på hva som er normalt, men når de sier stort vekstavvik blir man jo litt redd. Men det var veldig betryggende å være til fosterlege. nå vet vi at alt er i orden vaffal!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare å sammenligne målene fra min UL i uke 32+2.

 

BPD: 88

MAD: 88

FEMUR: 66

 

Ser ut til at min er litt mindre enn din med andre ord. Har blitt litt skeptisk til at de egentlig kan finne ut ca vekt ved ultralyd. Min svigerinne fikk nettopp en gutt. Det var mistanke om svangerskapsforgiftning ved termindato, så hun ble sendt rett på ultralyd. Alt var i orden, og de estimerte vekta til å være ca. 4 kg. Hun gikk to uker over tiden, de satte igang fødselen etter 13 dager. Han veide 3810 gram, og det var da to uker etter de sa han var en ca 4 kg. Forsteret legger på seg en 200 til 250 gram i uken på det tidspunktet.. synes avviket var ganske stort. Men kanskje dette var et unntak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok enig i et du sier om vekt ja, det er veldig sjelden at den vekten de estimerer stemmer. Så det tar jeg med en klype salt kan du si. En venninne av meg fikk beskjed om at babyen kom til å være stor, over 4kg, han ble født 11 dager over termin og var 3,3kg.

På vekstkurven lå min baby 1% over gjennomsnittet, så jeg tar det som at alt er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke unntak, min søster fikk vite at datteren kom til å bli stor, husker ikke uke hun var til UL, men de målte ungen da til 3,3 kg, og mente den kom til å bli en god del større ved fødsel, jenta blei født på termindato, og veide 2860 g.....så de kan det å bomme totalt!!

 

spurte min jordmor ved forrige fødsel hva hun trodde min sønn veide ved bare å se på han....rett etter han blei født, hun ca..jeg tror helt sikkert han veier 3500....han veide 3810....og ho blei helt forfjamsa, og da hun aldri hadde bomma så MYE før..men hun målte jo ved øyensyn, UL skal jo liksom være sikkert, men der var jo avvika større...hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var på UL i dag, men det blei ikke oppført noe annet enn antatt vekt på barnet....legen sa at den regnet han til 2800g, da jeg sa "OI, så stor!!!!" sa han.."nei vent litt...kanskje litt mindre...ehh..jeg tror vi heller sier 2600g".....men jeg mener da ungen fremdeles er stor da....så tiden vil vise! de vil ikke la meg gå over tiden, så da regner jeg med at barnet blir et juli barn...at vi slipper gå til august...siden termin er UL30 juli og mens 29 juli!.....fikk verken bekreftet eller avkreftet kjønnet heller...siden kjønnsorgan vender innover motryggen min, om jeg kan si det på den måten..så legen greide ikke se noe....!!

neste UL blir først om 5 uker...da jeg har komme ti uke 38, siden jeg greier passe blodsukkeret mitt så bra!.....så det var mine mål for nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har svangerskaps diabetes, derfor! risikerer å få en stor baby, så de passer på vekta, så jeg ikke skal gå over termin om det er en enorm unge...! jeg var og på flere UL i forrige svangerskap, da fordi jeg hadde gått gjennom flere spontanaborter, så de ville forsikre seg at alt stod bra til, fikk og en ekstra UL på slutten den gangen, fordi bebisen var så ekstremt rolig, så måtte ha sparketest og UL da...! alt gikk bra da, og håper virkelig det gjør det denne gangen og.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...