Gå til innhold

Fysioterapi!!


3.gang

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke nr 30 og har hatt bekkenløsning siden uke 18. jeg begynte til fysioterapeut for to uker siden, og har vært der 3 ganger nå, og jeg må bare annbefale det til alle som får bekkenløsning. jeg hadde så vondt at jeg greide nesten ikke å gå før jeg begynte til fyioterapi, men nå, 3 ganger senere, er jeg et helt annet menneske. har litt vondt ennå, men det er nesten ikke merkbart. Endelig kan jeg røre meg, og være litt mere tilstede for de andre barna mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det en fysioterapeut gjør for å bedre bekkenløsning? Jeg har selv fått bekkenløsning og er i uke 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte, kartla hun hvor jeg hadde vondt, og så la hun opp øvelsene etter det. jg hadde det verst bak i bekkene, så min oppgave er å trene opp den muskelen som går over hele bekkenet. jeg sitter på en stol, kniper knipemuskelen sammen mens jeg løfter opp hver bekken-side annenhver gang. Dette gjør jeg 50 ganger. så sitter jeg videre på stolen, kniper sammen, og skubber bekkenet fram og tilbake 50 ganger. Det er viktig at du er strak i ryggen. så ligger jeg på en benk med en stor pute under knærne, slik at føttene er i 90 grader. så kniper jeg sammen mens jeg løfter rompa opp og holder i 5 sek, dette og 50 ganger. så sitter jeg på en stor ball, kniper sammen mens jeg løfter en fot og holder i 5 sek. så stikkordet er å knipe!!! Det er litt vanskelig å forklare øvelsene, du må nesten oppsøke din fysioterapeut. Hun/han kan ha andre øvelser for deg. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...