Gå til innhold

hva gjør de egentlig ved svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nok en gang fått begynnende svangerskapsforgiftning...legen på legevakten ville legge meg inn men siden det visstnok er tjokka fullt der så skulle de heller avvente og se om det ble værre...(jippi føler meg supertrygg nå ja)

Fått beskjed om å slappe av og alt det der...jaja, ikke noe problem det da siden jeg holder på å svime av bare jeg går noen meter og ikke klarer å stå uten at svimmelheten tar meg...

Hva skjer når det blir værre? Enda høyere BL og ennå mer proteiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke så mye om det, bare at fødselen ofte må settes i gang når man har svangerskapsforgiftning, noen ganger før termin. har to venninner som har opplevd det...

Skrevet

Hei! Hvor langt er du kommet. Jeg hadde svangerskapsforgiftning første gangen. Ble innlagt på sykehus til obs i 6 dager , før de satte igang fødselen i uke 31. Håper du er kommet lenger. Det gikk heldigvis fint. Mange har jo bare lett preeklampsi, og må ta det rolig, men hvis det er alvorlig, starter de fødselen. Da er det fare for mors helse først og barnets helse etterhvert.

Skrevet

Du skal vel til kontroll?? Hvis ikke så må du ringe føden så snart du føler deg dårligere. Høres ut som en slapp lege du har vært hos....

Skrevet

hei er i uke 36 så er et stykke på vei heldigvis. Fikk det påvist helt i slutten av svangerskapet sist så da fødte jeg før det ble noe ut av det. Nå kan jeg jo ha en god stund igjen.

Vet at han legen ikke har et super rykte, mye derfor jeg er nervøs...var bare på legevakten her i byen, ingen fødeavdeling. Skulle vente til neste jordmor time om det ikke ble værre...men jeg føler meg jo ganske shitty fra før av så lurer på hva som skjer når det blir værre...besvimer jeg da eller hva skjer tro?

Skrevet

hvor mye protein har du? Hvor høyt blodtrykk? HVor mye ødem? Har du synsforstyrrelser og sterk hodepine? Hvis alt dette er høyt og tilstede, bør du ringe føden med en gang. Hvis det ikke er så høyt kan du vente litt. Jeg var oppe i 7-8 på protein før de satte igang. Og jeg hadde mye vondt. Men du må slappe helt av og ikke stresse, for da blir det verre. Og dette er en sykdom som er aller verst om natta.

Skrevet

Har ikke så høyt i protein, +3, blodtrykket lå rett over normalen men var veldig høyt for meg som har generelt veldig lavt blodtrykk ...har 2-3 i ødemer så er ganske tjukk omkring, hatt sterk hodepine i 3-4 dager...veldig øresus og holder på å besvime bare jeg står oppreist eller går litegrann.

Men er jo ikke så høyt som deg da så da får jeg bare vente å se på kontrollen..men slitsomt å gå sånn...har ei på 1.5år som er syk i tillegg. Godt samboeren min er hjemme i pinsa hvertfall..

Takk for svar

Skrevet

Pass på deg selv, jeg ble innlagt med150/100, +2 på urin og +3 på ødem, så gikk det seks dager der alt steg raskt oppover. la på meg sikkert en kilo til dagen. Men de tok det nok så alvorlig siden jeg var i uke 30, måtte få lungemodningssprøyter. Ikke nøl med å ta kontakt med føden hvis du blir verre, det hørtes ikke så veldig bra ut. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...