Gå til innhold

Hei Hebbie.


Thea og Erle

Anbefalte innlegg

Kan ikke være med på treff i dag. Blitt bedt bort til noen borti gata hos deg. Gå tur med hunden i kveld da forbi. Rop på meg og jeg kommer ned. Ja den kvalmen den kvalmen- leser at du sliter med den fortsatt. Den plaget meg inntil 16 uker, men de fleste sier jo at den gir seg rett over 12 uker. Hadde fest hos meg i går. Da var naboen her. Hun har det bra. Hun ba meg nevne overfor deg at disse stikningene du snakket om på siden hadde også hun kjent. Hun hadde spurt på sykehuset og de sa at det skyltes alle trådene livmoren var festet i og at de strakk seg.

Kan du ikke lufte for de andre i kveld om et treff når piadi kommer tilbake. Satt og tenkt på at det hadde vært gøy og få samlet mange rett før sommereferien og ett rett etter sommerferien. Gjett om det da blir spennende og se alle igjen med fine mager. Da kan vi ta rullekonkurranse. Dere må ikke bli sint over at jeg kommer til å rulle forbi dere fordi jeg har blitt skikkelig kule- hi hi:) Den babywatcheren din, tar den også å teller hjerteslag? Vi var ti stykker i går til en tre retters middag. det var veldig koselig og alle untatt meg og naboen ble litt pussa.

Sorry det blir nok noen skrivefeil, men prøver å skriver fort også orker jeg ikke lese over igjen.Kos dere i kveld og hils masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aaaahhh...god morgen....

Hehehe......sto opp for lenge siden, men har vært ute.

Dessverre så lever ikke Fant lengre, han ble påkjørt i går....

nei - kødder. Har levert han på kennel imorges siden vi skal reise, måtte levere han i dag da. Så da blir det ikke noen gåtur..

Sleip du er og fester rett borti gata da !!!

Heldigvis slutta stikkingene - greit å vite at det var normalt ;o)

Hadde vært gøy det med samlingen....

Hehehe....rullekonkurranse ;op

Ja den teller hjerteslag. Du kan få prøve den :o)

Må stikke og vaske den pelskledde bilen min -har brukt den på en uke og det er et tynt grønt lag med pollen. Ser ut som pels....

 

Kos deg ikveld og pinsen !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa kan jeg få prøve. Kult i så fall. Er så spent på kjønn jeg nå da. Har du vært noen sted med bra ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært på UL i Skien - så jeg vet ikke om noe i Drammensområdet...

Blir ikke treff på meg Piadi har meldt avbud også, og de nye er alltid litt usikker på om dem skal møte fordi det er nytt....så jeg vet ikke om dem dukker opp. Egentlig likesågreit - blir mye som skjer de neste dagene så jeg kan slappe av ikveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha god tur til Køben. Var du på privat ul i skien? Var det 3d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble tilbudt UL av dem, så jeg betalte ikke.....

Var helt vanlig.....

Vet du hvor mye hjerteslagene skal være på i uke 12-13 ??

Synes det er så lavt - mellom 70-80.....

 

Takk for hilsenen :o)

Håper du hadde det koselig i kveld. Jeg dro ned til Pigen allikevel - Gullimor og 2nj dro der og da tenkte jeg at jeg også kunne det. Ihvertfall slik at dem ikke ville komme neste gang - fordi folk ikke møtte opp ;op Var veldig koselig jenter !! Skravla mi gikk i ett fra jeg kom bort til dem...må skjerpe meg. Du skulle vært der du også - slik at det ikke ble bare jeg som skravlet så masse...hehehe........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da det var koselig. Skulle ha vært på pigen og proppen hodene dems fulle. Fint at du fikk dratt dit. Synes at legen sa til meg at de skulle ligge rundt 110 i uke 10. Mulig at jeg tar feil der. Skal til legen på tirsdag og da skal jeg høre på den lille. Det er skikkelig livlig i magen om dagen- gled deg til den lille regjerer i din kropp. Drar du i dag? Får ikke bimmet på en stund du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du..

Kom hjem i dag morges, men har vært opptatt...

Mener å tro at det skulle være rundt det du skrev, men nå vet jeg ikke hvordan babywatcheren leser. Men det kan være at dem sjekker hjertelyden neste uke - da skal jeg på sykehuset til JM.

Gleder meg veldig mye til å få kjenne babyen slik at jeg kan være litt tryggere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at alt er som det skal. Hatt en fin tur din heldiggris! Det er ikke sikkert at den registrerer som den skal dersom den ikke registrerer lenge nok. Gå inn å se på et bilde jeg har lagt ut. Står på album siden under theaokt. det er ul bilde. de sier nå at det er jente. Blir litt tullete jeg nå. Hadde jo vært gøy da. Skal på ul til torsdag. Vil vite, slik at jeg kan handle litt etterhvert. Var hos legen i dag og han klarte ikke å sjekke antall slag på sin doppler. Han klarte kun å høre babyen der. PROFF vet du- ha ha ble litt skuffet- vil jo vite om den er over eller under 140( gutt/jente osv)

 

Naboen og jeg tenkte og ta deg med til oslo etter sommerferien å shoppe litt. Kanskje de andre blir med også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så er ikke hjertelyden normal - fordi når jeg testet den på meg og sambo så var det skikkelig hjertelyd. På magen ble det jevn pulsering, men det var mer whoosh lyd - skjønner hva jeg mener. Blir nok bedre etter å ha vært hos JM.....

Hmmm......jeg klarte ikke å se hva det var på bildet - er ikke så flink å tyde UL bilder ;op

Håper det blir ei jente slik at du sper ut gjengen din ;o)

Hvis han ikke klarte å telle slagene med sin så er det rart om jeg klarte det på min så tidlig. Jeg får nok vente tålmodig - og trøste med at jeg ihvertfall hører babyen.

 

Jeg er med jeg !!! Så gøy det hadde vært :o) Er helt sikkert flere som vil være med.....hadde vært gøy med en slik tur som du tenkte på. At vi dro en gjeng og shoppet litt og spiste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at når legen sliter med det så er det iike rart at vi sliter med å finne fosterlyden og ikke minst holde på den. Det å holde på den er den verste kunsten, fordi den forflytter seg stadig. det gjør jo ikke vår. Prøver å få til et treff før juli- så blir det vel sommerferie på de fleste. Jordmor har klart det hos meg, h#n var bare så aktiv i magen så hun måtte bruke litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke du ligge og sove på denne tiden ?

Det hadde jeg !!

Skal dere reise bort i sommer ?

Skal kanskje en tur til Stavanger, hvis det lar seg ordne. Spørs hvor lenge jeg får forlenget vikariatet.

Hvis jeg er uten jobb rundt september så vil sambo at jeg skal være med til USA, da blir det barnedåp. Ellers blir det å være hjemme - har lagt store planer for huset, skal pusse og fikse opp mye i sommer.

 

Veldig merkelig første gangen da jeg fikk skikkelig kraftig hjertelyd - skikkelig hjerteslag !! Men måtte reise meg opp fra sofaen siden sambo er så dauhørt når han ser på tv på soverommet. Og da jeg la meg ned igjen så fant jeg det nesten ikke.

Nå finner jeg lyden med en gang, men bare den whoosh lyden.

Idag sto det på meg at jeg går inn i uke 14 og jeg skal kunne merke at jeg må gå mindre på do og tisse pga. livmoren flytter seg mer mot magen.....de siste ukene så får jeg ikke sovet skikkelig fordi jeg våkner 2 ganger om natten fordi jeg må tisse. Og gjennom hele dagen så tisser jeg hver halvtime, enda jeg ikke har drukket noe. Så det er løgn det som står der !!

Men jeg har fått mer energi da....er ikke så trøtt - med mindre jeg ikke får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sove med to små som står å rpoer stå opp mamma? Blir nok bedre med flere barn- hi hi not!

Nei vi skal bli ferdig å bygge garasje og så være en uke på hytta på Nøtterøy. Snakket litt om å ta en tur til Finnmark å besøke familie, men må se hva som er igjen etter garasjebygging. Koster jo like mye med fly opp dit som til syden for oss 4. Ellers blir det to konserter en med Madrugada i Horten og en med Lars Lillo Stenberg på gamle ormelet på Tjøme( det er det beste jeg vet- ser han hver eneste sommer)

Få med en morsom revy som heter "raske menn" som sak gå i Tønsberg. En ting vi ikke kommer utenom er dyreparken i Kristiansand me d Kaptein sabeltann. Jippi! Men det er faktisk ganske koselig.

Hørtes digg ut me den USA tur da.

Jeg hengte meg også opp i at i 12 uke skulle vips kvalmen være borte og ikke skulle jeg på do så ofte heller etter hvert. Kan nok ofte plusse på noen uker der. Sover du dårlig om natta?

Tror jeg ikke hadde hengt meg opp i den fosterlyden og antallet som babywatcheren viser. Ta den med til jm og sammenlign den, hvis henne den. Gleder meg sååååå til ul i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sovet ikke gjennom hele natten lengre, våkner ca. 2 ganger om natten pga. jeg må tisse. Når jeg våkner føler jeg meg så tissetrengt - så jeg får ikke sovnet før jeg har tisset....Plagsomt !

Måtte gå hjem i dag 12.30 - har hatt så vondt i hodet og kvalm i hele dag.

Tenkte jeg kunne ta med monitoren når jeg skal til JM og se forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gled deg- bedre tider i vente. Trodde ikke på det i det jeg var som kvalmest. Hvorfor må du på sykehuset til jm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på omvisning på mandag - og snakke med JM som skal ta seg av meg. Og da kan jeg likesågodt snakke med henne...før jeg prøver meg på Doris....

Har litt vondt i hodet i dag også !! Søren au !

MaybeMe har fått en spire !! Testet positivt i dag !!!!!!

Hun sendte meg en sms - ble helt satt ut jeg ! Mobilen min vil ikke sende meldinger, så jeg måtte bruke kontoret sitt....Kunne ikke vente med å gratulere henne !!

Har venta på dette...Hun fortjener det virkelig !! Det var sååå mye som jobbet mot henne - og etter en pergokur - VIPS ! så satt spiren :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULLLT!

Gjett om jeg ble glaaaaaaaaaaaad. Hiiilllssss. Trallllaaaatrallla. Også er jeg i tillegg glad for at legen i dag på majorstuaklinikken var sikker på at det var en jente. I dag blir det fest. Tenk om det nå kommer en gutt, obs. Legen sa at det ikke bare var fravær av guttegreier , men også jentegreier der. Drar på hyttetur i dag frem til søndag. Vi må jo feire maybeme. Det var så koselig nyhet. Skal vi sette opp noen dager i juni for et treff???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke lest denne meldingen, men kanskje et treff neste uke en gang....

Vi må feire henne !! Skal høre med henne når tid det passer...

 

Håper du får en kjempefin tur på hytta !!

Forresten så var det ikke hjertelyd jeg hadde funnet, men pulsåren min !! FLAUT !! Broren min hørte det over tlf - fordi jeg sa jeg var litt usikker på hva det var, men gikk utifra at det var hjertet siden det lå på rett plass. Men han er lege og sa med en gang at det var ikke hjertelyd....Hehehehe.....å nei....Han venter baby om noen få uker !!

Jeg får lete litt til. Men han sa jeg burde ta med den til JM eller lege og få dem til å vise meg hvordan jeg skulle finne hjertelyden. Syntes det hørtes ut som en kul greie og kunne tenke seg den når jeg ikke ville ha den mer (som blir om mange år !) - han skulle bruke den til medisinske grunner. Kunne høre på leggene til folk ??!! OK ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra hytta. Ser igjennom det jeg har skrevet og blir litt flau over skrivefeilene, men det går litt fort innimellom og jeg orker ikke å lese igjennom. Og/ å feil kan jo ikke skyldes hastverk. Skal ta meg sammen!

 

Hjerefrekvensen til babyen er dobbel så rask som din egen, men er vaskelig å finne innimellom. Er med til uka jeg. det frister med mirawa eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri imorgen og bare lå og tenkte på mat så da måtte jeg dessverre opp og lage meg mat og bimme ;o)

Var og traff Litjpia i dag - kjempekoselig !!

I dag har jeg kjent litt bevegelse - et eller annet i magen, og magen har blitt mer fast. Som å trykke på en fast vannballong.

Gikk lang tur helt ned til vannet - gikk kyststien....hadde en nesten 2 timers tur med hunden....det eneste som plaget meg var den fordømte varmen så gjorde meg fortere sliten, så måtte sove en time da jeg kom hjem. Men hadde folk her på grilling på lørdag og styrte og stelte masse. Kjente det godt i halebeinet på kvelden og klarte såvidt å gå etter jeg reiste meg opp fra sofaen, men ellers så er jeg så mye mer opplagt til å gjøre vanlige ting. Så etter flere måneder så er kjøkkenet som regel ryddet og stua mer ryddig :o)

Mamas back in business !!

 

Snakket med MaybeMe og hun kunne møtes onsdag eller torsdag...

Hun liker kinamat og jeg er alltid klar for kinamat :o)

Skal jeg høre med Lijtpia og du Naboen ? Piadi kommer ikke tilbake før 27 juni.

 

Har forresten funnet hjertelyden !! Broren min hørte det jeg hadde tatt opp første gang, og sa det var min egen pulsåre...flaut...

Men etter litt leting på andre plasser så fant jeg lokomotivtoget mitt !!

Hjertelyden ligger på 160....

 

Fant ikke noe skrivefeil jeg - kanskje du trenger briller ;op

Jeg har ødelagt mine - klarte å lene meg på dem så jeg knakk en bit. Er på halv stang nå, men kan bruke dem. Sitter ikke så stødig da....

Forstår uansett hva du skriver jeg lille venn ;op hehehehe......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal si du er sent oppe. Hender jeg lusker litt rundt på natten selv. Har sendt mld til naboen. Prøve å få kontakt med pinnsvintrine og resten også. Kaller sammen til et treff. Kommer tilbake til når det passer for naboen senere i dag.

Ja det kuult når en endelig finner hjertefrekvensen. Hørtes ut som en liten jente det der. Mirawa da eller? Ble nå sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri i dag...

Gubben ringer ALLTID og vekker meg en gang i timen for å skravle - når jeg sover !!! Jeg gjør aldri det med ham - grrrr..

Nå vil han ha meg med og se på båter...

Siden vi har utsatt og muligens selger tomten....frister ikke såååå mye å bygge lengre - siden vi ligger bra til nå og skal pusse opp her og gjøre det finere - og jeg sitter på nesten en halv mill. etter min leilighet og oppsparing som skulle brukes til hus, så nevnte jeg at kanskje jeg kunne kjøpe en båt "til" ham. Fordi jeg kunne investere penger i noe og sette resten inn på konto - siden han har vært så lei seg fordi ALLE andre har båter som dem pusser på. Båter er hans store lidenskap og hans ble stjålet i forfjor....Først så ville han ikke bruke mine penger til det, men han har jo tatt helt av nå - bladd i masse kataloger og kikker på nettet...og nå en eller annen båtplass....

Han er oppriktig hekta på båter.

Og jeg er ikke så begeistra for båt....men jeg synes han fortjener det....sukk....alt jeg gjør for ham...

Men han er såååå søt........Men jeg har faktisk lyst å kunne ta en båttur når man har slikt vær som dette. Foreldrene hans har to båter - en svær 10 manns båt med lugar og en liten greie....men det var liksom ikke det samme. Og siden dem også elsker båt og drar ofte på tur med den så vil det ikke alltid passe for ham når han ønsker å låne båten.....

Hvorfor er alle i Sande/Svelvik så utrolig hekta på båter ?????

Jeg digger biler jeg....

 

Forresten kan vi ta det på torsdag ?? Vi skal visst til onkelen og tanten hans og hjelpe til å sette ut deres båt og dem har invitert på middag etterpå. Er så lenge siden vi har sett dem og synes det blir litt frekt å si nei til dem fordi jeg vil på BIM treff. Men hvis det passer for alle på onsdag så går det bra - jeg fikser et nytt treff jeg da ;op hahahahaha.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello på deg. Har vært 1 times tur på stranden. Så vært veldig flink og vasket bilen. Kan sikkert få til noe på torsdag jeg. Vet ikke noe foreløpig om naboen kan.

Dersom du skal investere i båt burde du jo heller legge det inn i huset som stiger i verdi, enn i en båt. Om han bruker de pengene på båt, så er jo det greit. Ja det er deilig med båt. Selv har vi en liten pram eller kall det keller et skall. Hadde en stor båt men solgte den- ble så mye kluss med den. Jo lengere du kommer nedover i Vestfold jo verre er folk med båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får ikke bruke alle pengene på båt hehehehe......og skal vi virkelig bygge hus, så ryker båten ;o)

Jeg tenkte på en liten jolle ;op men det går ikke....

 

Håper det blir på torsdag, men ikke krise. Jeg går på mitt eget treff jeg da ;op skravler nok så det blir ikke noen pinlige stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...