Gå til innhold

hallo, dere som har stebesteforelder til ungene deres.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at dere forholder dere bare til den biologiske besteforeldren ?

 

Hva hvis dere ønsker at bestefar og stebestemor skal passe barnethjemme hos seg, tenker dere at begge skal passe det da?

 

Blir dere sure hvis stebesteforeldren ikke syns at det passer å passe barnet og er det bare den biologiske besteforeldren som skal bestemme om det er greit eller ikke ?

 

Hvis det er slik at dere mener at det bare er den biologiske besteforeldren som skal bestemme hvordan tenker dere rundt det?

 

Barnet skal jo passes i begges hjem og hvordan tenkes det da , hvis det er bare den bio besteforeldren som skal bestemme.

 

 

Jeg bare lurer , som dere skjønner så har vi ganske så heftige diskusjoner her hjemme om dette.Jeg har en stedatter som kun forholder seg til sin far og dermed bare til bestefar.

 

Det er ikke bare enkelt å være stemor , men stebestemor blir forlengelse av det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm, vanskelig egentlig å si det der. Jeg har en stefar som bor sammen med min mor. Hun er en del barnevakt innimellom, sjelden fordi jeg spør men fordi hun selv har lyst.

 

Jeg regner med at de tar de samtalene på kammerset om det er uenigheter der ;)

 

Det har skjedd en sjelden gang at min mor har sagt nei fordi min stefar mener det ikke passer. Jeg legger meg ikke opp i deres interne saker, og tilpasser meg deretter. Passer det ikke, så passer det ikke.

 

Men jeg kan vel så gjerne spørre min stefar om hjelp om jeg trenger hjelp til å følge på trening eller noe annet. Han har selv sittet barnevakt for ungene uten min mor.

 

Jeg mener vel at uansett hvem jeg spør om barnevakt så forholder jeg meg til hva de svarer, enten det er ja eller nei. Regner med at svarer de nei så er det en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er stemor til en jente på 3 1/2 år. Jeg traff pappaen hennes da hun var 1år. Foreldrene mine har ingen barnebarn enda, jeg og samboer venter vårt første felles barn i september. Jeg vet at foreldrene mine synes det var litt vanskelig å forholde seg til henne lille i starten, men det viste seg i ettertid at det var fordi de ikke ville bli for knyttet til henne i tilfelle det ble slutt.

 

Lillemor på 3 kaller foreldrene mine for navnene sine, det var det vi syntes ble mest riktig. Vi er ofte hos de på middag og på hytta dems. De viser omsorg for henne og bryr seg, det merkes.. Vi ber dem i bursdagen hennes og de kjøper gaver og sånn..De har sagt at hun er en del av familien og det merkes..

 

Vi har snakket litt med de om at de blir besteforeldre i september om det å ikke gjøre forskjell på lillemor og babyen. Og det har de bekreftet at de ikke kommer til å gjøre.. De snakker om at de vil gjerne ha med lillemor og babyen(når hun blir større) opp på hytta en helg og sånn.. De vil alltid ha med begge aldri utelatte en osv... Mamma bruker å ringe å be oss hvis det er lenge siden hun har sett lillemor.. Så det viser jo at hun bryr seg om henne og er blitt glad i henne. Det synes jeg er koselig:)

 

Mamma har sittet barnevakt for lillemor en gang. Da sov hun bare..

 

Lillemor bor hos oss annenhver uke og den uken hun er her, så vil vi gjerne være sammen med henne. Så vi bruker så å si aldri barnevakt til henne. Bestefaren hennes( far til pappaen hennes) har ikke passet henne noe særlig.. Han snakker om at han vil ha henne med ut å reise og sånn, men jeg har en følelse at det kun er prat. Vet ikke..

 

Men jeg må innrømme at det hadde vært lettere å spurt foreldrene mine hvis det hadde vært min datter.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har stebesteforeldre til jenta vår. mamma og pappa er begge gift på nytt på hver sin kant. her i huset har vi ikke kontakt med pappaen min og hans familie, og stefaren min er som en ekte far for meg så han kaller vi morfar.

han er en like stor del av familien min som både mamma og søskene mine er, så jeg kan godt ringe til dem bare for å snakke med han:-)

 

trist å ikke ha kontakt med pappaen min, men slik er det bare av ulike årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla mi har stebesteforeldre.

Det vil si, bestefaren, som er min stefar døde i februar, og det er fortsatt kjempetrist.

Men han forgudet dette barnebarnet (han traff ikke sine egne barnebarn mye), hun var gullklumpen hans.

Når hun kom så la han seg ned på gulvet og lekte med en gang, og det var bare hun som fikk oppmerksomhet nesten. Vi andre "gjestene" brydde han seg ikke mye om;-)

 

Gode minner å ha om ham. Han var som en far for meg fra jeg var 11.

 

Min biologiske far er også gift igjen, og hans kone er like opptatt av datteren min som min stefar var.

De koser seg glugg ihjel.

De bor et godt stykke fra oss, men hun ønsker at hun kunne fått anledning til å passe tulla vår oftere.

 

Så vi har gode erfaringer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har både stemormor og stemorfar, og de er helt topp og vil gjerne passe jenta. Da er det de begge som passer. De samarbeider om det. Har aldri tenkt på at de ikke er ekte. Det er liksom morfar og besta og mormor og bestefar. Har kanskje litt med å gjør at de begge har vært i fam lenge og jeg har 2 tantebarn som er 4 og 8 som har vært der mange ganger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en stefar som er gift med mamma. De har vært sammen i 17 år. Han er deres bestefar og de er mer sammen med han enn med min far. Jeg stoler fullt ut på han og ville aldri tvilt noe på å overlate barna i hans varetekt. Men når jeg tenker over det så ringer jeg ikke han å spørr om barnevakt, alltid mamma. Kan jo ha noe med at hun er ganske travel av seg, Min stefar ville vel aldri sagt nei selv om de hadde vært opptatt. Han er så glad i de små. Lenge er det til han blir biologisk bestefar også for mine søsken er i tenårene ennå. Håper bare det ikke blir annerledes når den tid kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi stefarfar og stefarmor, og de er supre mennesker begge to! Har nesten ikke kontakt med stefarmor, men det har med farfar å gjøre ikke med henne. Kunne godt latt henne ta guttene våre noen timer innimellom, men farfar ville jeg ikke overlate ei dø kråke til (for å si det sånn).

 

Ste farfar og farmor har vi masse kontakt med og det er han guttene kjenner som bestefar! Herligere mennesker skal man lette lenge etter. Vi bor et stykke unna de nå og om 1mnd flytter vi ennå lengere fra de, men de har gitt beskjed om at de kommer på besøk annen hver mnd uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mye kontakt med pappa og hans nye mye yngre dame men stefar er bestefar og resten er mormor,morfar,farmor,farfar.

 

og her passer gjerne besten hvis ikke mormor kan. Har ikke blitt så mye da knøtte bare er 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...