Familien Flint. Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Det er 30 sone her vi bor, og vi har ikke så veldig mange naboer med barn. Men de nabobarna som bor nermest bruker veien som lekeplass. Barna våre på 3år, 5 år og 8 år får ikke lov til å leke i veien. Er det vi som er HELT urimelige?? Dessuten får ikke 8 åringen vår lov til å sykle i veien uten at en voksen er med - tror han nesten er den eneste i "mils omkrets". Igjen; er vi HELT urimelige???
Darth Vader Skrevet 2. juni 2006 #2 Skrevet 2. juni 2006 Det spørs jo på trafikken det synes jeg. Dersom det er gjennomgangstrafikk så hadde jeg vært forsiktig også. Ungene mine leker også i veien (blant annet), men i gata vår er det ikke lov med gjennomkjøring. Og man kan ikke parkere utenfor huset/inngangen sin utover å lesse av varer etc. - men må stå på fellesparkering/fellesgarasje - så det er ikke mange bilene som kjører i løpet av dagen.
Familien Flint. Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2006 I enden av denne "hovedveien" er det en båtmarina med plass til ca 100 båter, og ja, trafikken er rimelig stor til tider - i hvertfall på vår, sommer og høst
Darth Vader Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 Da tror jeg at jeg hadde vært rimelig streng jeg også. Det er så fort gjort at det går galt - og da kan det være for sent å angre.
Familien Flint. Skrevet 2. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2006 Ja, det er fort gjort at det går galt, men naboens holdning er at det i tilfelle er bilistens skyld om noe går galt, og "dessuten så er det jo satt opp BARN LEKER-skilt..... Blir bare litt oppgitt jeg
Blubblubb Skrevet 4. juni 2006 #6 Skrevet 4. juni 2006 Det hjelper deg lite at det står "hun hadde ikke vikeplikt" på gravsteinen din sa kjørelæreren min en gang for mange år siden... Det er da knakende likegyldig for et påkjørt barn om det er hans/hennes egen feil eller ikke!? Jeg hadde kanskje latt 8-åringen sykle i nærheten av huset (kommer jo helt an på ungen), men ikke latt 3 og 5-åringen leke i veien...
Luka har 4barn♡ Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Veien er ikke lekeplass sier nå jeg. Det hjelper lite med 30-sone. På langt nær alle bryr seg om den, og som noen sier. Det er for sent å gjøre noe etter at det har skjedd en ulykke. Når det gjelder sykling, kommer det helt an på hvor vant 8-åringen din er til å sykle syns jeg. Men de er små når de er 8, flinke å sykle, men ikke like flink å vurdere fart til biler som er på veien....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå