Gå til innhold

Ungene mine ber "halve" nabolaget på middag hos oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere da?

Ikke alltid vi har så mye middag. Men selvfølgelig er det nok, så hender det at ungene får ta med seg en venn til middag.Men i det siste har det blitt veldig mye mas om dette.

Synest det er vanskelig å si nei jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke å ha vennene til barna mine så ofte til middag.Synes de kan gå hjem å spise heller.Av og til gjør ingenting.

Skrevet

Har ikke selv opplevd den biten ennå. Frøkna her skal være med bestevenninna si hjem fra barnehagen på trosdag til uka, så dette er vel noe vi først blir introdusert for nå;-) Hva med å si ja når det passer og dere har mat nok & nei når det ikke passer;-) Går jo ann å prate med barna sine før de legger seg for kvelden og fortelle at det er ikke hver dag det passer med middagsgjester.

Skrevet

Jeg synes det er en uting at venner skal komme og spise middag.

Barna våre får streng beskjed å komme hjem til satte tidspunkt, og er de sulten før dette, så får de komme hjem tidligere.

Hadde det vert opp til barna, så burde vi laget flere ektra porsjoner med middag, slik at vennene kunne komme og spise.

Dersom venner er med hjem fra skolen, og vi skal spise middag akkurat da (og vet at vennen skal hjem til kl 16- da det er middagstid der) tilbyr jeg heller en skive eller frukt.

Er det bare vi som er så strenge???????????????

Skrevet

Sjelden vi spiser bare vår familie rundt bordet. Jeg tar det som et kompliment at ungene trives hos oss, men kan like gjerne si nei- dere kan vente ute eller på rommet i dag. Vet jeg hvor mange som kommer kan jeg godt slenge på noen poteter ekstra..

Skrevet

Jeg liker iallefall ikke at våre barn spiser middag hos venner. Synes "fellesmiddag" der hele familien er samlet rundt bordet er fint å ha - får mange fine samtaler da..............

Og så er det jo veldig kjedelig om jeg har laget middagt till hele familien, og to av dem kommer hjem og sier at de har spist hos venner - blir litt irritert jeg da.

Skrevet

Jeg synes det er kjempekoselig, men det skal avtales på forhånd med foreldrene. Det hender at vi gjør det på denne måten og det er noe som vi trives veldig godt med.

Skrevet

Ja, hvis det skal skje, bør det avtales med foreldrene ja. Da stiller det seg helt annerledes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...