tasah Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Har funnet denne oppskriften på tøfler i str 6 mnd, men skulle gjerne hatt den i str 1 år. Noen som har den eller som er så flinke at de klarer å tenke ut hvor mye større jeg må lage de? Østlandsgarn på pinne nummer 6.( enten på en liten rundpinne eller på 2 pinner) - legg opp 30 masker og strikk framog tilbake 20 riller - Fell så av med 10 masker på hver side så du sitter igjen med 10 masker,som skal bli sålen. Strikk 7 riller - Ta opp 8 masker nederst på skaftet,strikk disse sammen med sålemaskene. Og strikk 5 riller fram og tilbake - Fell på hver omgang fra retten: strikk 5 masker så 2 sammen,ut omgangen. Deretter 1 omgang uten felling. Videre 4 masker,2 sammen. 1 omgang uten felling.3 m, 2 m sammen. 1 omg uten felling. 2 m, 2 m sammen for så å strikke 2 og 2 masker sammen ut omgangen. - Tre en tråd igjennom de resterende maskene. Sy sammen tøffelen under foten og opp i skaftet -Toves i vaskemaskinen på 50 grader sammen med en handduk eller to.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2006 #2 Skrevet 3. juni 2006 Var oppskriften slik? Jeg prøver å strikke de nå og lurer på hva som menes med "Ta opp 8 masker nederst på skaftet" Jeg har 10 masker på pinnen hva er skaftet? Er det 8 masker på begge sider?
tasah Skrevet 4. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2006 Det som menes er at de 20 rillene du strikker først er skaftet. De 8 m du skal plukke opp er den første masken på de 8 siste rillene du strikka. Du skal plukke opp på hver side av sålen (de 10 m du har på pinnen nå), slik at du totalt har 26 m. Forstod du??
98 & 05 & 07 & 08 Skrevet 5. juni 2006 #4 Skrevet 5. juni 2006 Tror jeg hadde prøvd meg fra, prøv først med 10 masker ekstra og se hvor mye større de blir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå