Anonym bruker Skrevet 2. juni 2006 #1 Skrevet 2. juni 2006 Er slik her og betaler 2,5 pr dag for at han skal få frukt 4 dager i uka. Trodde de da hadde masse forskjellig frukt som de kunne velge ut fra det de likte og hadde lyst på. Men så oppdaga jeg at han hadde appelsinskall i matboksen (han er allergisk mot sitrusfrukt) og begynte å spørre han ut hver dag hvilke frukt han hadde fått. Og fikk alltid til svar at i dag har vi ikke hatt frukt, eller i dag hadde de bare .... og det ville jeg ikke ha, eller i dag var det appelsin. Så i dag spurte jeg ansvarlig for frukten hvordan dette fungerer. Jo, de hadde en fruktsort hver dag. Det vil si epla en dag, banan en dag, mandarin en dag og appelsin en dag. Og da var det ikke alternativer for dem som ikke likte eller ikke ville ha. Så da vil det si at min sønn er fri for frukt 2 av de 4 dagene i uka pga allergien. Syns det er uholbart med ei slik ordning. I det minste burde det være alternativer for allergikere. Likeledes syns jeg det burde være alternativ for dem som ikke liker. Og frukt er da mye mer enn eple, banan, appelsin og mandarin. Hva med pære, vannmelon, dadler, mango osv Vi kommer garantert ikke til å melde han på den ordningen til neste år. Synd. For i utgangspunktet er dette et flott tiltak.
trøndermamma Skrevet 2. juni 2006 #2 Skrevet 2. juni 2006 Vi hadde denne ordningen vi og til jenta vår på 10 år. Men vi kutta det ut etter jul, nettopp fordi det var et dårlig utvalg av frukt. Eple, kiwi og mandarin gikk igjen hele tiden, og mange ganger var det for lite eller veldig dårlig frukt som kom. Er enig med deg om at det er en kjempefin ordning, og vet at det var mange som benyttet seg av den på skolen her men som kuttet den ut etter jul pga samme årsak som oss. Synes det er synd at et så flott tiltak skal bli kuttet ut pga. dårlig frukt og lite utvalg fordi det er så enkelt å gjøre noe med!
ungdomsmor Skrevet 2. juni 2006 #3 Skrevet 2. juni 2006 vi har ikke denne ordningen og tar heller med frukt hjemme i fra,dette for di det er for dyrt,dem ikke får frukt vær dag slik dem skal og fordi det er for dårlig utvalg,hun går nå i førsteklasse og skal ikke j\ha det neste år heller
liten og lettmett Skrevet 2. juni 2006 #4 Skrevet 2. juni 2006 Tanken er flott ja, men det er en ordning som ikke fungerer. Jeg ble også veldig skuffet over ordningen. Min sønn var 5,5 år da han begynte på skolen i fjor høst. Han klarte jo ikke skrelle appelsinen sin selv, og det synes jeg ikke er rart. Han kom derfor stort sett hjem med frukten i sekken. Lærerne ville nemlig ikke hjelpe til. Dessverre hadde jeg betalt for hele året. Fra høsten skal han få med seg oppskåret frukt hjemmefra. Like greit, og billigere.
annki83 Skrevet 2. juni 2006 #5 Skrevet 2. juni 2006 vi har også denne ordningen på skolen å er enig i at den er for dårlig.. appelsinene er ofte vanskelig å skrelle for en på 7. å det er et for dårlig utvalg.
Gjest Skrevet 2. juni 2006 #6 Skrevet 2. juni 2006 Sønnen min har vært med på frukt og grønt i flere år, og det er ikke noe dårlig utvalg her iallefall.
Hemi Skrevet 5. juni 2006 #7 Skrevet 5. juni 2006 Ja helt enig med deg. På skolen til datteren min har de fått frukt en dag i uka. Det har vært gratis og de har fått velge mellom div frukter. Skolen må jo tenke på at det er alergikere det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå