Gå til innhold

Er jeg en stor EGOSIST hvis...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg slutter og ammer for å begynne på Reductil som legen min foreslo i dag?Er i startfasen for PCOS.. Jeg har ammet henne fra dag 1 og hun er 9 mnd i dag..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du er det. Du har tross alt ammet i 9 mnd og det er kjempebra! Nå sier jeg dette selv fordi jeg er i samme situasjon som deg. Jeg trapper ned på ammingen slik at jeg forhåpentligvis kan begynne på dem snart.. Men det tar sin tid å bli ferdig med ammingen og innen vi er ferdig er han vel rukket å bli 8 mnd. Slik det er for meg så får han pupp en gang om dagen, men er dessverre avhengig av den om natten.. så det er egentlig der problemet ligger. Så snart vi får energi tilbake skal vi ta kampen og klare å venne han av nattpupp og da er jeg klar til å slutte helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det syns jeg ikke! Du har ammet i 9 mndr og det er kjempe bra. Vurderer det samme selv når gutten nærmer seg året. Greier ikke å slanke meg på none annen måte, og må slanke meg siden jeg har høy BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....

Da er allefall jeg en større egoist :oS

Jeg slutter å amme i morgen jeg for å begynne på noen ant som skal ha super effekt om man trener...

Min sønn er 7 og en halv mnd, har ammet fast til nå. Men han spiser mat og drikker mye collet morsmelk erstatning....jeg har ikke nok melk til han så ammingen nå er mest bare for kos. Gruer meg til å slutte med kosen, det er noe i det å gi barnet ditt mat fra deg selv og den lille transen man går i når man ammer...er bare sååååå koselig!! Men i morgen er det slutt :o( Jaja...alt må jo ta slutt en gang...

 

Jeg vurderer faktisk også brystreduksjon jeg.... Har sjekket med klinikken her jeg bor og de tar 25 000 for opperasjonen...men de ville helt jeg skulle veie 80 kg + - Så jeg må nok ned noen kg før jeg kan ta den opperasjonen. Skal søke om å få det gjordt offentlig....men må ned under 90 kg først... så...

 

Nei jeg må si jeg gleder meg mye til å begynne treningen kombinert med disse pillene!!! :o))) Regner med jeg går ned 10-15 kg innen en mnd ;o) Men da trener jeg HARDT hver dag :o)))

 

Du får ha lykke til men din slanking :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært overvektig hele livet og ikke klart å gjøre noe med det...så jeg ville ikke gjøre det helt store akkurat mens jeg ammet. Da ville jeg prioritere snuppa mi, og gjøre det som er best for henne....og det er jo å få mm til hun var et år. Det fikk hun. Mens jeg ventet på å sette meg selv i høysetet igjen spiste jeg sunt og prøvde etter beste evne å være i aktivitet. Helt vellykket var det ikke da jeg gikk opp 12 kg fra fødsel til snupp var 8 mnd....fra da av innså jeg viktigheten av å ta vare på meg selv også selv om jeg måtte vnete med Reductil. Derfra gikk det fint. Jeg hadde ikke følt det bar å sette mine behov foran hennes så lenge de til en viss grad kunne kombineres ( da uten medisiner). Man gjør som man selv vil....det var min holdning. Jeg synes du skal vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å legge til at jeg hadde BMI på over 40 mens jeg "ventet" på å bli ferdig med ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje dumt spørsmål. Men hvorfor kan man ikke amme og det dette? Hmm, må kanskje slutte med amming selv da :( men men han er jo 16 mnd da, så var kanskje på tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kiloene alltid har vært der så kan du vel vente 3-4 mnd til? Jeg synes faktisk du er en egoist jeg! Slanke deg har du resten av livet på å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egoistisk nei? absolutt ikke. og du over, sorry altså, du kan bare holde kjeft ;-)

 

Hvis noen er veldig overvektige, for eksempel slik som meg, har en bmi som faktisk kan sørge for at hjertet kan stoppe, da synes jeg det er egoistisk å vente med å slanke seg... altså, om noe er egoistisk altså. hva er viktigst? en mor som er i live, eller at barnet har antistoffer noen måneder til? hva med ungen min da? jeg hadde ikke nok melk, og han ville ikke suge, så jeg var vell egoistisk som ga han nan da?Ville heller ha en gutt som la på seg og var blid, enn en som gråt, var sulten og gikk ned i vekt.

nei vettu hva.... ikke hør på det idiotiet over her....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du vel litt ute på et side spor, Nickie_På_Slanker'n...... Det fremgår ikke av HI's innlegg at hun har umiddelbar livstruende overvekt, hvidsså er tilfelle tror jeg ikke hun hadde spurt om råd her inne. Da hadde vel saken vært avklart?

Du skriver i tillegg om ditt eget barn som ikke tilfreds....det har da ikke noe med verken HI spørsmål, svar over her eller slanking å gjøre. At man slutter å amme pga forlite melk til barnet, sugeproblemer eller andre ammeproblemer er noe helt annet enn å slutte å amme for å slanke seg med bruk av medisner. Hi har ikke skrevet noe om dette etter hva jeg kan se..... så du må ikke legge fakta til saken som du ikke vet om er tilfelle. Hi er tydeligvis i tvil selv, og uten å kalle Nickie_På_Slanker'n s innlegg for idioti så synes jeg Hi skal vente noen mnd til.

 

Reductilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....jeg vil ikke bli med på evt krangel...men slik ser jeg allefall på det:

 

Om du føler det er utrolig viktig at du starter på dette nå, så gjør det. Ikk e bry deg med hva andre sier om deg eller mener om deg, det er til slutt din avgjørelse.

 

Jeg har tatt min avgjørelse basret på dette:

-min vekt og kropp gjør meg deprimert...å når jeg er deprimert og sur så er jeg en dårligere mor for alle 3 av mine barn.

-Jeg har offret min kropp og mitt selvbilde for mine barn i 4 år nå, å tenker alltid på barna mine, slik det skal være! Men nå som jeg er alene med 3 barn under 5 år så vil jeg gjerne at de alle skal være glade og fornøyde..OGSÅ jeg!

-Jeg føler det er livsviktig for meg og mine barn at jeg fokuserer på min egen trivsel så vel som deres nå, vil ikke havne i enda en depresjon...det er meget ødeleggende...

-Min sønn har fått brystmelk i 7 mnd nå å jeg tror ikke det skader han på noen måte om jeg slutter å amme han nå....meg derimot er ved et bristepunkt... Det skader meg og ikke minst min evne som mor om jeg ikke gjør noe snart.

 

MEN!

Jeg er fornøyd med meg selv! Klarer bare ikke å fortsette pådenne jojo slankingen og noen dager få den ekkle knekken hvor jeg føler meg verdiløs i forhold til samfunnet.

 

Men gjør det du føler er riktig du :o)

LYKKE TIL !

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Inzaidaz. Jeg er helt enig med deg. Det viktigste er at HI gjør det hun føler er riktig for seg selv uansett hva vi andre måtte mene :-). Og vi mener jo heldigvis litt forskjellig. Jeg glemte vel nærmest å legge til det på slutten av mitt innlegg over her. Hun har spurt om meninger og det har hun fått så får hun finne ut hva som føles rett for henne. Lykke til med valget og slankingen HI!

 

Reductilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...