Gå til innhold

Stemor:-))


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Du skal være hyggelig, forståelsesfull, engasjert, men ikke FOR engasjert, oppofrende, tålmodig og grei - i tillegg til å kunne tåle kjeft, mas og sure kommentarer fra barn som ikke er dine egne.

 

Du skal være forståelsesfull og snill mot mamman, siden hun ikke har det så enkelt. Du skal ikke kjefte eller si mot ungene (som fortsatt ikke er dine egne, men de bor i perioder i ditt hjem), du skal elske barna, nesten som om de var dine egne. Elsker du dem mer, er du unormal. Du skal stille opp og ta ekstra samvær på strak arm, du skal også stille opp og trøste far når ungen ikke kommer, pga en mamma som setter seg på bakbena.

 

Du kan gjerne hjelpe jr med leksene når far jobber overtid, men å komme på en juleavslutning på skolen kan du bare glemme. Du må aldri klage, for da er du ego og tenker ikke på barnet først og fremst. Om du kjøper noe til ditt eget barn, så må du også kjøpe til stebarnet, for ellers blir det urettferdig.

 

Du skal alltid ta hensyn til absolutt ALLE andre enn deg selv, og blir du sur, engasjert, kjærlig, sinna - eller får noen som helst annen reaksjon - så er du en egosentrisk drittkjærring.

 

Dette er noe av det jeg finner ut av dette forumet. Vi skal gi, gi og gi - og ta imot alt av dritt som måtte komme. fordi vi var så dumme å forelske oss i en mann med barn.

 

Det toppet seg i heimen hos oss i kveld da bimomor ba oss slutte å vaske klærne her - for det ville hun gjøre selv. Jo takk, så får hun fortsette å klage på de skitne klærne som kommer hjem etter helgesamværet. Jeg som bare forsøkte å være snill....

 

Men ungen...? joda - jeg er veldig glad i han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De 6% som har stebarn BOENDE hos seg har det ikke så ille.

 

I likestillingens navn burde kanskje flere stemødre få denne mye greiere situasjonen som pr. i dag stort sett bare tilfaller steFEDRE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...