Gå til innhold

se hit litt.....!! brokkoli til frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er hos faren annenhver uke. der spiser han brokkoli til frokost.jeg syns jo det er helt sykt. faren er veldig opptatt av vekt og kropp på seg selv. er redd han "bryr seg for mye" om det når det gjelder 6åringen vår å. han får ikke spise noe som inneholder så å så mye sukker. det hender han får brus eller saft på lørdager. litt lørdagsgodt. di er ute å går tur å sykler rett etter barnehagen og til langt på kveld. jeg begynner å bli bekymret for lille gutten min. han klager rett som det er at ha har vondt i magen når han er hos faren sin,når jeg møter di eller prater med han på tlf.

hva skal jeg gjøre?

bekymrer jeg meg for mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser han bare brokkoli?? Høres jo rimelig kjedelig ut da.. Og ikke minst rart..Går jo an å servere brokkoli og andre grønnsaker til middagen. Til frokost ville jeg heller anbefalt grovt brød med leverpostei o.l.

Ellers er det jo bra at han begrenser inntaket av sukker. Men det er en fin grense mellom fornuft og hysteri.

Skrevet

Skjønner at du som mor er litt bekymret. Hvis han klager over vondt i magen, ville jeg tatt en alvorsprat med faren. Gutter på 6 år har jo behov for variert kost - syns det blir for galt å la han gå på "dietter".

For all del - jeg er ikke for å dynge barna med sukker og godterier, men jeg er også veldig opptatt av å ha et naturlig og avslappet forhold til mat, nettopp pga barna.

Han får jo bare sunn mat, og det er jo ikke farlig, men ville kanskje vært mer bekymret for om han får et unaturlig forhold til mat.

Skrevet

Brokkoli til frokost? Høres jo litt uvanlig ut, da ...

Skrevet

Faren høres ut som har et anstrengt forhold til kropp/mat/helse. Tror ikke det er bra å overføre til barn. Du bør prate med han om det. Synes ikke du bekymrer deg "for mye"!

Skrevet

Grovbrød/rugbrød og litt sunt pålegg er jo mye bedre.

Presenter pappaen for et skikkelig rugbrød. Rema 1000 har begynt å selge noen veldig gode nå, i gjennomsiktige plastposer.

Skrevet

Hehe.. Det hadde ikke gått her i huset iallefall:-))

Ta en prat med faren, og si at sønnen deres har vondt i magen når han er der - og spør forsiktig om det kan ha noe med kostholdet å gjøre... Han mannen høres litt for hysterisk ut spør du meg...

Skrevet

Det er jo vel å bra at pappaen vil innføre et sundt kosthold, men dette er vel litt for mye av det gode. Hadde vært mye bedre med grovt brød /havregrøt til frokost og grønnsaker til middagen. Er jo fint det om man holder brus & snacks til lørdager og andre spesille dager. Ta en prat med faren du og si i fra at sønnen deres klager over magevondt. Også kan du jo si i en bisetning at variert kosthold kanskje får bort mageproblemene ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...