Gå til innhold

jobb og "plager"


mimmi`80 - 07 & 09

Anbefalte innlegg

jeg er kvalm nå og sliter litt på jobb noen ganger. Har måtte gå hjem tidligerge etc noen dager. Jeg har ikke sagt til sjefen min enda at jeg er gravid, bare teamet mitt som jeg jobber nært med. Hvilke rettigheter har en som er gravid if forhold til slikt fravær. Følermeg ikke syk nok til en sykemelding....... noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvalm og veldig sliten. I dag var jeg innom på jobben og planla hvordan tiden fremover blir. De er pliktig til å tilrettelegge arbeidssituasjonen for deg. Siden det varierer når på døgnet jeg er kvalm, så ble vi enige om at jeg i morgen skal sykemelde meg, aktivt. Da går jeg på topp på jobb når jeg føler for det.

 

Jeg føler meg ikke syk, og dette er jo ingen sykdom. Men hva får du igjen for å bruke all energi på å skjule for sjefen, og slite deg ut på jobben? Du trenger energien til så mye annet. Nå skal du kun lytte til kroppen og dens signaler. Man trenger ikke legge seg på sofaen selv om man er sykemeldt. Og man trenger ikke være fysisk syk for å bli sykemeldt.

Jeg har fått en flott løsning med min jobb, og noen gode ord om at jeg må ta vare på meg selv!

 

Prøv det hvis du føler for det! Kanskje 50% sykemeldt passer for deg? Tenk over det og snakk med legen din. Trenger ikke være "redd" for en sykemelding- jeg lærte at det er bedre å ordne seg slik at man trives på jobben og klarer å fungere bra når man først er der.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...