Qasisis Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Hvor langt kan de telle? Gutten min teller til 12, etter det blir det liksom 14, 17 osv..
Gjest Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Har jente født i 2001. Hun kan vel telle så langt hun gidder, stopper vanligvis når hun er kommet til 120-130. Men vet at etter 199 kommer 200 osv. Men dette varierer veldig, så jeg tror både din gutt og min jente er helt normale. Jenten min har bare vært veldig ivrig på slike ting, først telling, "plussing", og alfabetet - nå er det lesing. Men vi har jo brukt litt tid på dette også. Hun er veldig tolmodig og kan gjerne "jobbe" med dette i en time hver dag, Nå leser hun vel en 20-40 ord om dagen. Jeg vet ikke hvor denne interessen kommer fra, jeg selv begynte ikke å interessere meg for lesing før jeg begynte på skolen.
blåbæret Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Gutten min (aug.01) ligger vel rundt der han også, men han er ikke så interessert i tall og bokstaver enda. Men det tar jeg med knusende ro, det skjer mye det siste året i barneahgen! Han er veldig flink motorisk så han veier det opp der!
Qasisis Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2006 Så flott da! Hun er jo kjempe flink! :-) Gutten min ligger litt etter språklig så er litt bekymret. (Får logoped og spes ped. ukentlig) Men han er heldigvis ganske opptatt av tall og bokstaver, så håper han ikke vil få problemer der. Spør meg hele tiden om tall og hvilken bokstav han ser i en bok osv. Selv leste jeg endel da jeg var 6 år, så håååper han vil arve noe av det..
Gjest Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Ja, det kommer an på hva de er interessert i.Jenta mi elsker både tall og bokstaver.
Qasisis Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2006 Sønnen min er forresten født i mars 01.
Hera Skrevet 1. juni 2006 #9 Skrevet 1. juni 2006 Han kan telle så langt han gidder (han skjønner at etter 99 kommer 100 osv), men det er noen ganger at han hopper over ett par tall. Ellers er han veldig opptatt av pluss og minus, så det "øver" han på hver dag. Gutten vår er født i mars 2001.
Anina Skrevet 2. juni 2006 #10 Skrevet 2. juni 2006 Datteren min teller til over hundre på norsk, til 29 på engelsk, 10 på fransk og 4 på ukrainsk. Hun er veldig opptatt av tall og bokstaver, og ikke minst språk. Skriver masse og regner litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå