Gå til innhold

Hvor mye besøk hadde dere på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på dette siden jeg leser og hører overalt at man skal prioritere samvœret mellom mor og barn og far, og heller ta besøk og telefoner seinere. Man er jo så kort på sykehuset uansett.

Jeg har stor familie og mange venner, men har fått litt hetta på at det kanskje blir stress og uro om alle kommer på besøk. Vil egentlig vœre sammen med bare mannen og barnet mitt den første tiden. Jeg får min manns familie fra utlandet og er redd de vil slå seg ned på sykehuset.

Hva har dere opplevd eller hva tenker dere om dette?

Vil selvfølgelig vise fram mirakelet vårt til de nœrmeste, bare det ikke blir for mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orket ikke besøk av andre enn søsken og foreldre på føden siden jeg var så tappet etter en tøff fødsel. De fleste respekterte det, jm kom alltid inn og spurte om det passet med besøk. Og var det noen jeg ikke orket å ha besøk av, ba jeg jm si at jeg sov eller ammet og ba dem ta kontakt når jeg kom hjem.

Skrevet

Jeg var i form etter fødsel sist men ser at det kan bli mye besøk... Alle vil jo vel så jeg har vanskelig for å si nei.... Tror jeg vil ta imot de besøkende denne gangen og..

Skrevet

Fødte nettopp et lite nurk, og min samboer og jeg ble enige om at vi ikke ville ha så mye besøk rett etter fødselen. Hvis du ligger på barsel blir det jo ganske begrenset av sykehusets besøkstid. Det er ihvertfall viktig at du kjenner på hva som er riktig for deg, og som gravid kan du være ganske vanskelig og folk godtar det... :) Lykke til!

Skrevet

Vi hadde veldig lite besøk, både med nr 1 og nr 2. Vi sa klart ifra på forhånd om at vi ikke ville ha besøk før vi kom hjem og det ble respektert.

Skrevet

Hadde litt besøk, og syntes det var koselig når de kom, men satte pris på at folk ikke var så lenge, følte meg helt bomull i hodet, og uten interesse for noe annet enn baby var det litsomt å skulle skravle med folk....

Gjest Frantic
Skrevet

Vet du hva, jeg hadde motsatte ønsker for besøk etter fødselen. Vi har ingen familie boende her vi bor, og det betyr at de må resie for å komme på besøk. Men vi ønsket at de fleste skulle komme på besøk på barsel - da er det jo uansett litt regulert hvor lenge de kan være der. Så ga vi beskjed til alle at de 14 første dagene hjemme ville vi gjerne ha for oss selv - rett og slett for å bli kjent med den nye lille babyen. Er kjempeglad for at både venner og familie tittet innom oss på barsel, da varte ikke besøkene uansett så lenge, og vi fikk en deilig tid hjemme etter begge fødslene til å slappe av. Nesten speiselt viktig da vi fikk nr 2, så fikk også storebror bli kjent med babyen i rolige omgivelser før "alle andre" skulle komme og beundre lillebror...Vet at hadde vi fått besøk hele tiden hjemme etterpå hadde jeg disket opp og vært mye mer sliten.... Så jeg kan anbefale å ha litt "fri" den første tiden hjemme :-)

Skrevet

Hos oss kom foreldrene våre og våre søsken pluss et par av de minste barna i fam. og noen venner. hadde ikke sagt i fra om noen begrensninger... resten holdt seg på avstand av seg selv. men pappaen er der jo, så han hadde vennebesøk i dagligstua med nyenurket på armen mens mor lusket seg avsted:) det går fint det, hvis du blir sliten. lover at babyen kommer tidsnok inn igjen til deg når den er sulten.

Skrevet

Vi hadde masse besøk på sjukehuset, men dette valgte vi sjølv. Eg var så "hyper" og klar for å vise fram den nydelge prinsessa vår :-)

Håpar vi får litt besøk neste gang,men kjem nok til å gje beskjed om vi ikkje er klar/orkar besøk.

Reknar iallefall besteforeldra kjem med storesøster på sjukehuset. Iallefall om alt er bra.

Skrevet

Hadde lite besøk sist gang pga tøff fødsel. Det passet meg egentlig utmerket. Denne gangen har vi bevist gått ut og sagt at jeg ikke ønsker masse besøk på barsel. De får vente til vi kommer oss hjem og kommet i orden.

Skrevet

Vi hadde plenty besøk!

Ble litt sliten,men inviterte alle selv,ville gjerne vise frem jenta mi til hele verden jeg :D

Skrevet

Jeg fødte like før jul sist, og 14 dager på overtid. Den ene etter den andre reiste på juleferie. Da til og med pappaen min m/kone reiste, dagen før overtidskontroll (til Sør-Amerika), satt tårene løst. Så fikk søsteren min m/familie influensa, så det endte opp med at mamma (+ gubben naturligvis) var de eneste. Det var litt sårt, så slik blir det ikke denne gangen!

Har heldigvis venner og familie som har god takt og tone, så når vi forteller at Ahus har en times visitt på kvelden blir det da de kommer. Pappa og storesøster kan naturligvis komme mer! Ahus er også strenge på det med siestaen, så jeg vet jo at jeg får hvile litt også ;)

Skrevet

Her blir det nok lite besøk. Har ikke så mange rundt her vi bor. Håper at besteforeldrene stikker innom en kveld. Koselig å få besøk.

Skrevet

Syntes besøk kan ventes med til vi kommer hjem til vante omgivelser, så vi har begrenset besøk. Aller helst ikke noe besøk, men de er mer enn velkommen til å komme på kaffe hjem til oss når vi kommer hjem.

Nå har jeg ligget maks 24 timer på barsel da, og har store planer om å dra hjem tidlig denne gangen også om alt ligger til rette for det :-)

Skrevet

Jeg har tenkt på dette selv, og vi har funnet ut at vi skal gi beskjed til alle at vi ikke ønsker besøk av noen det første døgnet - slik at vi får litt ro selv. Jeg skal føde på Drammen, og der har de 1 times visitt-tid, så besøkene blir naturlig forkortet.

Men syns man det blir stille og kjedelig, så kan man jo ombestemme seg ang besøk når en ligger der :o)

Skrevet

Vi hadde kun besøk av to par nybakte besteforeldre, to par oldeforeldre, en tante og en onkel. Alle sammen holdt seg til besøkstiden (som var en times tid på kvelden). Mange andre som også ville komme, men jeg orket rett og slett ikke, og ga mannen min beskjed om å si klart i fra at de fikk vente til vi kom til hektene. Hadde heller ikke særlig besøk hjemme de første to ukene, rett og slett fordi vi var for slitne.

Si klart i fra hvordan du ønsker det! De første dagene og ukene er jammen til for at mor og far skal få bli kjent med nurket sitt, komme i gang med rutiner, amming osv. Lykke til!

Skrevet

Vi tenker at vi gjerne tar i mot besøk på sykehuset, vi skal på Ullevål hotel, så lenge alt har gått bra med fødselen. Vil heller få flere på kortere besøk på sykehuset, og få de første dagene hjemme i leiligheten alene. Tenker at det sliter mer å være vertinne hjemme enn at de stikker innom sykehuset. Da har folk vett nok til å gå etter kort stund også :) Så etter noen dager hjemme kan vi åpne opp døren der også, vise frem vår lille skatt til verden :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...