Gå til innhold

Låne klær som ste barn har hatt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som gjør det? eller er det teit å spørre om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er stemor til en jente på snart 3 1/2 år. Jeg og pappaen hennes venter vårt første felles barn i september. Babyen kommer da til å arve klær fra min stedatter ja.. Hva skulle være galt med det da? De er jo søsken..

Skrevet

glemte å skrive at jeg tenkte på de klærne som h*n hadde hjemme hos mammaen sin.. de klærne vi har her er jo ikke et spørsmål..

Skrevet

De klærne som er hjemme hos henne, har kanskje hun et forhold til? Vi brukte det som mannen min og jeg hadde liggende, spurte ikke om å få noe av det som eksene våre sitter igjen med. Men ja, litt irriterende å kjøpe ny spisestol og vogn, siden eksen hans hadde gitt dem bort

Skrevet

Hvis dere har ett godt forhold til ex`n hans så kan dere nok spørre om å låne klærne. Vi valgte å kjøpe alt selv, men da kom faktisk hun med klær etter stebarnet mitt som vi kunne bruke til vårt barn. Å det gjorde vi. Var jo veldig morsomt for trulltemor å se at lillesøster brukte hennes klær... De er jo søsken, så hvorfor ikke....

Skrevet

For meg spiller det ingen rolle hvor klærne kommer fra bare det er fint og brukbart. Kommer aldri til å spørre moren til stebarnet mitt om klær etter barnet. Men det har far gjort. Han kjøpte klær for en formue til barnet både før og etter det ble slutt. Og nesten bare merke klær. Hun pakket bort klærne når de ble for små og har dem hos seg. Men hun har alltid en grunn for ikke å gi tilbake de klærne. Tror aldri han ser dem igjen heller. Kanskje på barnet hun selv nettop har fått, siden det er samme kjønn.

Gjør meg ingenting om de klærne aldri kommer, men når samboeren min vil ha dem så er det litt synd da.

Skrevet

Forventer dere å få gaver tilbake når de ikke er i bruk?

Og helt ærlig talt, "kjøpte både før og etter at det ble slutt", er det ikke vanlig at far til barnet kjøper klær til barnet sitt så lenge de er sammen?

Skrevet

At far tjener penger som mor bruker til å kjøpe barneklær for er helt vanlig. Men at far faktisk går i butikken og velger klær som han synes passer bra til en liten unge, er nok ikke like dagligdags.

Kanskje det var dét HI mente at hennes sambo hadde gjort også før bruddet hans med biomor?

Skrevet

hei.. Hi her.. min sambo var aldri sammen med mammen til barnet hans. Jeg å han har vært et par siden før barnet var født. Vi kjøpte klær til h*n som vi hadde her. Svigermor kjøpte masse klær ,sko & div, ting som hun sendte bort til mammen.. Sendte en mld. i går å spurte om å låne klær om hun hadde og ville låne vekk.. Hun skulle se hva hun fant ,men hadde kastet det meste trodde hun.. Synd. men får se da..

Skrevet

Vel... jeg hadde ikke brukt klærne til min datter som stedatteren min har hatt. Først og fremst fordi klærne er 10 år gamle (kan jo fungere like godt for det da, men...) Men det er noe med det at jeg vil handle klær sammen med kjæresten min til vårt første barn. Og ikke bare arve klær som søsteren har hatt.

Skrevet

Vi har alle klærne (frem til samlivsbrudd) her, men de blir ikke brukt av oss, mest fordi mye av dette er gaver fra andre til barna.

Jeg synes personlig det vil være litt rart om vår felles sønn brukte klær som har vært gaver fra besteforeldre og tanter/onkler på eksens side.

Tigerinnen*

Skrevet

De klærne stedattern min har hjemme hos mammaen sin ville jeg aldri ha spurt om. Så lenge hun ikke hadde foreslått det selv evt.

Skrevet

Helt enig.

HI, hadde biomor fått de klærne som er hos dere?

Skrevet

Hadde hun spurt , kunne hun fått låne de.. Hadde ikke lagt med sånn klær som jeg vill spart på, men det hadde hun sikkert heller ikke gjort selv heller.. Men usansett så hadde hun kastet alt,. synd..

Hilsen HI

Skrevet

Jeg ville følt det temmelig rart hvis eksen min og hans kone ba om å få låne klær etter vårt felles barn. Han har aldri kjøpt et plagg til sønnen vår. Foreldrene hans derimot kjøpte en del. Både før han traff en annen og etter. De klærne har de fått. Det jeg, mine foreldre og mine venner har kjøpt, får de ikke låne. Dere burde ikke spørre synes jeg, så sant dere ikke har et veldig godt samarbeid. Det kan nok virke provoserende på henne.

Skrevet

Blæh, nei det ville jeg aldri gjort. De klærne vi har hatt etter dem her har vi gitt bort, orker ikke tanken på at våre felles skal valse rundt i klær etter de urenslige kvalme ungene. Sånn er det med den saken. Men kaste klærne er jo litt drastisk da, de kan da alltids komme andre tilgode.

Skrevet

Oj så god stemor du virker som (ironi om du ikke skjønte det). Er mannen din kvalm også da eller? Han er jo far til barna, og de har vel en del gener fra ham også.

Skrevet

Når jeg ser på stebarna mine og ser hvor urenslige de er og hvordan de oppfører seg, så ja da blir jeg faktisk kvalm. Hjemme har de det som en grisebinge, vi skulle liksom bli med inn en gang og se på rommet til ene jenta. Sjokkert var det jeg ble. Så da blir jeg faktisk ikke så lysten på at våre felles skal arve noe fra den kanten (selv klær vi har her) Så dårlig råd har jeg ikke.

Skrevet

Jeg ville aldri spurt biomor om å få låne klær etter stebarnet (selv om vi har kjøpt noe av det og foreldrene til mannen min har kjøpt masse). Vi har rett og slett ikke så godt forhold. All kontakt både jeg og far har med henne, handler om barnet (ved overlevering osv), vi prater aldri om andre ting. Så det ville føltes helt unaturlig for meg å be om å få låne klær eller utstyr.

Skrevet

Godt du er helt perfekt da, og sikkert har en mann som hjelper til hele tiden også. Kanskje ikke moren har ork til å ta alt hele tiden for å ha et perfekt hjem.

Må si enkelt holdninger her inne sjokkerer meg :/

Skrevet

omo ultra, er bra saker det :-)

Skrevet

har du vaskemaskin eller?? Vaskes på 40-60 grader med omo eller annet vaskemiddel du liker - litt tøymykner, og de dufter som en blomstereng.

Skrevet

hvorfor vil du det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...