Gå til innhold

Å! Disse navnene (riv i håret)


dolcevita

Anbefalte innlegg

Vi PLANLEGGER nummer to - og i mitt sinn er det jo en selvfølge at vi kommer til å få en til jente. Men så var det navn da - det er jo det første jeg tenker på - ikke nattevåk eller søskensjalusi, men NAVNET. Til vår første ble det Hanna som gikk av med seieren. Ikke fulgte vi med på noen navnetopper (vi trodde det var lite brukt), så stor var overraskelsen da vi så hvor vanlig det egentlig var. (OG, det ble jo det eneste navnet vi var enige om).

 

Nå er det på gang igjen, og jeg vrir mitt lille hode om navn. Plukker ut det ene etter det andre, og tror det må være orginalt - jeg har jo knapt hørt det før. Så logger jeg inn her, og ser at mange ramser opp de samme navnene. Jeg må bare le.

 

Min mor heter Mathea til mellomnavn. Og fra jeg var barn, var det DET min datter skulle hete. Men da det endelig ble min tur - følte jeg at navnet så og si var i ferd med å lette vingene sine her i Norge, og mange av mine bekjente valgte nettopp dette navnet. (Tross for at jeg hadde holdt det "hemmelig").

 

Hvilket navn til nummer to?

 

pga brede dialekter her vi bor - ser jeg meg nødt til å styre unna mine favorittnavn - som selfølgelig kommer rett ut fra Sagaen om Isfolket...

 

Vilde, Vilja, Runa, Ella, Frøya er nå itet i mitt hode. Samboer kommer nok med Camilla eller et slikt navn som rulet 80-tallet, der man alltid hadde en eller ti venninner og uvenner som het det samme.

 

Hva er ditt favorittnavn - hvis man går utenom TOPP TI ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første som slo meg var SIRI

 

Hanna og Siri, eller Guro

 

Der har du iallefall to navn som ikke topper helt... tror jeg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Frøya passer godt til Hanna, hyggelig med to jentenavn som begge slutter på A. Det blir en fin klang når du nevner dem begge. De andre navnene du nevnte er jo selvsagt oxå fine.

Hva hvis edt blir gutt da???

Hanna og Felix

Hanna og Marcus

Hanna og Konrad

Hanna og Eilif

Hanna og Petter

Hanna og Viljar

Hanna og Olav

Hanna og Chiristian

 

Mange muligheter.....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Takk! Viljar synes jeg er et fantastisk navn - og leder sterkt i mine guttefavoritter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Du har heldigvis god tid til navnevalg da!

 

Jeg har valgt gamle slektsnavn i favorittlista mi. Dermed har jeg ei Emma på 4 år. Syns d er litt dumt at "alle" heter d i dag, men men. D var og er favorittnavnet fortsatt. Og neste jente®skal hete Mathea og Lina.

 

Så jeg syns du skal følge hjertet og kalle jenta for Mathea! Ellers har vi både ei Ava og Hannah i blokka her, nydelige navn. Venter en gutt no-vanskeligere å finne guttenavn. Du fikk et bra tips om Viljar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...