Pige81 Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Jeg og faren til jenta på 4,5 år prøver å løse dette med ferien og samværs fordelingen... Til vanlig har jeg henne 60%, han 40%. Hva er da normal praksis? Hvor lenge "skal"/"kan" han ha henne?? I fjor hadde vi ikke noen spes ordning... Han hadde henne til Nederland 2 uker i påsken tror jeg og jeg hadde henne med til USA i 4 uker på høsten... Sommeren hadde jeg henne mest... Uff, dette er så vanskelig... Har dere noen tips? råd? erfaringer..?
Kjetil! Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Det vanlege er at begge har to veker samanhengjande i fellesferien, uavhengig av kva samværsordning ein har elles.
pace Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Vi har 50/50. Om sommeren har vi "rett" på 14 dager sammenhengende ferie med barnet. Av ulike årsaker er denne sommeren (3. sommer) den første hvor vi praktiserer dette. Tidligere har vi av ulike grunner hatt kortere ferier. Jeg synes det er et greit utgangspunk... Vi er selvsagt og åpen for lengre ferier.
Pige81 Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2006 Okey, takk for svar :-) Ser ut som om vi kanskje nærmer oss en løsning nå... Men herregud for et styr ;-) Vi har det slik ifg avtalen hos familievernkontoret at vi har førsterett på å velge ferie annenhvert år. I år er det da min tur, men jeg syns at han står VELDIG på sitt... Men vil jo heller ikke gjøre en krangel ut av det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå