Gå til innhold

Suuuuuuuper-pirkete svigerdatter jeg nå altså men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnas favorittbestemor har nettopp vært på besøk...

I det milde været som etterhvert kommer på denne tiden av året

blir det mer og mer til at hun går i smarte sandaler og småsko.

Men å ta dem av seg når hun kommer inn gjør hun ikke,

greit nok, skal ikke gjøre stor sak av det.

(Hun spør sånn "Det er greit at jeg bare går inn med sandalene ja?

De er helt rene!")

Så bruker hun håndflatene til å tørke under hver sko, og går så inn og koser med barnebarna...!!!!!

URRRGH!!!

Har kommentert det til hennes sønn, min mann,

at hun kanskje burde få et hint om å vaske hendene etterpå men...

men han mener selvfølgelig jeg er superhysterisk og over-hygienisk...

Om en måneds tid kommer tredjemann til verden,

og tror ikke hun får kose med den lille da,

uten å vaske hendene sine...

Kan jeg si ifra? ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud....

Du får desinfisere hele dama da, slik at det ikke kommer noen basilusker på de elskede små. Barn tåler nemlig ikke bakterier. Anbefaler at du nekter ungene dine å berøre noe som helst. Pakk de inn i plast og sett de til utstilling.

Perfekt svigerdatter du.....

Skrevet

Ville kanskje vært litt obs når den aller minste kommer til verden. Kommer an på hvor store de andre barna dine er, barna spiser jo sand, drikker badevann og alt mulig annet.... så det kan hende at for de største så er det ikke den værste krisen. Nyfødte er vel noe annet...

Skrevet

Ja, jeg synes du er pirkete.

De små tåler litt dritt, ja faktisk babyene også.

Kan godt hende jeg får en del imot meg nå, men jeg synes vi er litt for overhygieniske i dette landet.

Skrevet

Tja, det var jo ikke sånn før i tiden....på besteforeldrene sin tid, og de vokste jo opp de også. Det er jo derfor vi har denne siden ;)

Skrevet

Nei, du er IKKE pirkete.

Mine svigerforeldre prøvde seg på det samme, men jeg sa ifra. Svigerfar sa at at vurderte det slik at han IKKE var skitten(hadde bare tråkket gjennom bygatene på spytt,skitt...)

Her i huset er det ikke akseptabelt!

De omtaler meg som overhysterisk etter 4år.

Det er du som bestemmer over ditt hus/leilighet. De kan gjerne være uenig med deg,men de har med å respektere deg.

Skrevet

Synes ikke du er hysterisk. Bare rett og rimelig at hun burde vaske hendene sine. Det må da ungene også når de kommer inn etter å ha vært ute. Trenger ikke høy IQ for å skjønne det. Bare vask hendene etter en snartur på butikken og se hvor møkket de er. Lortvannet renner jo av de. Og der har man ikke akkurat gått og gravd i lorten.

Skrevet

Om sommeren trenger man ikke ta av seg på bena her i huset om man er ren. Jeg har litt støv på hjernen og prøver å holde det rent og pent rundt meg uansett jeg da. MEN man vasker seg da på hendene når man har vært ute uansett gjør man ikke? Håndhygiene er så utrolig viktig, ikke bare for barna.

Jeg synes ikke du er pirkete ihvertfall. Om hun ikke hadde tørket seg under bena med hendene(!!) da hun gikk inn, så hadde jeg ikke bedt henne vaske hendene før hun tok på barna altså! :))

Skrevet

Si fra du.

På sykehuset sier de jo at man skal vaske hendene før man steller eller tar i den nyfødte på grunn av at den er mye mere utsatt for innfeksjoner. Når jeg dro hjem fra sykehuset så de at jeg måtte si fra til alle som kom på besøk at de måtte vaske hendene før de fikk holde henne.

Skrevet

En god regel er at alle må ta av seg skoene i gangen og at man skal vaske hendene etter å ha vært ute eller har vært på do.

Skrevet

Hadde aldri tillatt noen å gå inn med sko hos meg uansett. Vi har lyst gulv og da vises det fort om noen går inn med sko. Dessuten går vi i sokkelessen/barfot inne og videre til soverom eller bad (og jeg liker ikke tanken på utesko der (og det blir jo samme greia om en går med utesko i stua)

Når det gjelder møkk på hendene, ville jeg ikke reagert veldig om en var "vanlig møkkete" når en skal ta på litt større bebyer, men å ta under skoene uten å vaske seg, synes jeg er ekkelt og i tillegg å ta på barna... Selv om gullet får "spise" sand, søle hva det måtte være... Og jeg er enig i at det å ta seg under skoene for så og ta på et spebarn, det har jeg lite til overs for!!!!!

Jeg ville sagt ifra, uten tvil. De skal respektere dere i deres hjem og når det gjelder deres barn. Hva om du hadde gjort noe hun ikke "tillot" i utgangspunktet hjemme hos henne, da hadde nok hun også reagert. Mangel på respekt liker jeg dårlig!

Selv om jeg er under 30 og vår foreldregenerasjon har flere år på baken og mer livserfaring enn meg, så vet jeg hvordan jeg vil ha det hjemme hos meg selv og hvordan mine barn skal oppdras. Og da bør folk respektere meg!!!

Skrevet

Jeg synes helt klart du kan si fra når det gjelder den nyfødte.

Nå det gjelder de andre.... Vanskelig å si...

Gjest marie-s
Skrevet

Tror ikke du trenger å ta det der så tungt....tenk på all sanden et barn har smakt på, i barnehage eller på lekeplassen, og ingen vet hvem som kan ha gjort fra seg der. Det sies jo at vi i dag lever i et altfor sterilt samfunn og derfor blir barn letter syke/får alergi.

Skrevet

Du er ikke hysterisk !

Be henne vaske hendene sine, og ikke la henne holde i barnet før hun har gjort det !

Det er en selvfølge at hendene skal være rene !

Skrevet

Reagerte mest på det med å tørke seg under skoene med håndflatene. Det tror jeg ikke jeg hadde klart å unngå å reagere på selv om det ikke var barn i bildet...

Å gå inn med sko er kanskje litt føre- og situasjonsavhengig, men i 95% av tilfellene tar man da av seg utesko når man er inne?

• 3 uker senere...
Skrevet

Synes du er litt pirkete, hadde ikke tatt det der så tungt.

Skrevet

Pirkete eller ei, sko skal man IKKE bruke inne. Det har jeg lært med morsmelka....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...