Gå til innhold

Utdanningsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt om utdanningsstønad og fått beskjed om at jeg får 5000 kr til skolepenger fordi jeg tar kurs hos nki... Men de sier at pengene blir utbetalt når de får dokumentasjon på betalt avgift... HALLO?? Jeg søker jo om skolepenger fordi jeg trenger de til å betale nki. Kan ikke ta nesten 10000 av overgangsstønaden min og betale til nki, vi må jo ha noe å leve for resten av måneden...

Det eneste jeg har betalt de er 1000 kr, fordi jeg ventet på utdanningsstønad, holder det å vise dem det?Dere andre som har fått skolepenger, måtte dere også dokumentere at dere hadde betalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg vet ikke hvordan det fungerer akkurat i ditt tilfelle(NKI). Selv studerer jeg ved universitet og må alltid dokumentere utgifter før jeg får pengene til skolemateriell. Semesterstart er i august og pengene har kommet ca oktober.

Skrevet

ja, jeg har dokumentert utgiften om hvor mye kurset kommer til å koste, men de vil ha dokumentasjon på at jeg har betalt avgiften...Altså må jeg betale 10000 kr for å så vise kvittering til de for å få skolepenger av de... På nki kan man betale i avdrag, og det har jeg gjort, men bare 1000 kr av det det koster....Syns det er litt rart at jeg må dokumentere at jeg har betalt når jeg har dokumentert hvor mye kurset koster og fått innvilget skolepenger av TK...

Skrevet

Jeg tar kurs gjennom NKI, og jeg fikk dekket nesten hele beløpet av TK, og jeg fikk pengene før jeg meldte meg på kurset, med beskjed om at jeg måtte dokumentere utgiftene innen 6 mnd. Så det er nok veldig forskjellig på trygdekontorene ser det ut som.. Jeg hadde, som deg, heller ikke hatt mulighet til å betale kurset før jeg fikk stønaden. At det skal være så veldig vanskleig for trygdekontoret å forstå at det ikke er bare bare å punge ut flere 1000 når man kun har OS....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...