Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til ei jente på snart 3 år.. har hatt OS siden hun var 7 mnd... og har gådd et år skole nå ( Tar opp de almennefaga på voksenopplæring for å få studiekompetanse )

Har igjen ett år å gå for å bli ferdig, og jeg vet jeg får utsatt OS ved utdanning i inntill 5 år, men dette gjelder vel ikke hvis jeg nå får ny samboer?

Hvor lang tid får jeg beholde OS etter at jeg har flyttet sammen med kjæresten? å er det noe ekstra støtte jeg kan få uansett, hvis jeg mister OS å har samboer?

Eller forventer de at han skal forsørge meg og barnet?

Jeg blir jo bare sittende igjen med farsbidrag og barnetrygd på ca 4000 i mnd tilsammen..

Eller kommer de til å forlange at jeg tar opp studielån og sånn ( noe jeg helst ikke vil )

Eller må jeg rett å slett slutte skolen å få meg jobb, for så å tjene penger?

Jeg har ikke noe utdanning, tenkte å ta generell studiekompetanse nå og evt videre utdanne meg, men vet ikke helt hva jeg vil utdanne meg innen enda.. det tar jeg evt når jeg er ferdig med siste året nå, hvis jeg da ikke må begynne å jobbe.. men det er ikke så mange jobber å få uten utdanning.. det blir vel bak butikkdisken eller en vaskejobb da sikkert.. bedre enn ingenting..

Noen som har vært i denne situasjonen selv?

Eller noen som har råd??

Takk på forhånd ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du mister aleneforeldrestønader etter 12-18 måneders samboerskap. Det er hvertfall det vi svarer på på det årlige skjemat - "Har du vært samboer i mer enn 12 av de 18 siste månedene?"

Skrevet

okei.. for vi flytter sammen 1 juli nå.. så det vil si at fra jeg sier fra til trygdekontoret nå, så beholder jeg det et år til?

Men, bør jeg si fra til trygdekontoret nå, eller vente til det skjemaet kommer?

Kanskje jeg rett og slett bør ta meg en tur å snakke med de. hehe...

Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe før skjemaet kommer. Da krysser du av for at du er blitt samboer og skriver datoen du ble det :)

Skrevet

Som tizure sier trenger du ikke gjøre noe før skjemaet kommer.

Du vil sikkert få stønader ut november neste år du da, for er det ikke i november vi pleier å få skjemaet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...