Gå til innhold

Stellekommode med badekar.Noen gode tips?:)


J&Erika16.07

Anbefalte innlegg

Hei julijenter:)

Jeg har ennå ikke fåt kjøpt inn stellekommode.Tenkte å ta en runde idag,lurer derfor på om noen har forslag hvor jeg skal gå? Evt gode erfaringer med noen? Har kikket litt men syns ikke det er det store utvalget..Alle anbefalinger mottas med STOR takk:)

 

Nå nærmer det seg,gitt...Gleder meg veldig:) Regner med jeg ikke er den eneste..??:)Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har akkurat montert opp stellekommoden som vi kjøpte for et par uker siden.

Kjøpte en helt vanlig heltre, lyslasert kommode med badekar og stellepute. Den kostet 1990,- og kom flatpakket i tusen deler..

 

Brukte en evighet på å montere den (presterte selvsagt å gjøre ting feil første gangen....!) og var rimelig lei en stund, men jøje meg så stolt jeg var da den stod ferdig på badet!

 

Aner ikke om man får kjøpt slike på nettet noe sted, jeg handlet på en lokal butikk (ikke kjede) utenfor Ålesund...

 

Valgte heltre siden det er mer aktuelt å ha i bruk senere, de med sponplater er jo ikke så pene og de koster ikke SÅ mye mindre..

 

Nå er det bare å vente på bebis, stelleplassen er i hvertfall klar! :-)

 

Lykke til med letingen...!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg droppet kommoden, og kjøpte et fint stellebord i lyst tre på babyshop med hyller (stoff med hard bunn) isteden. Der tenkte jeg å fylle opp etterhvert, mens jeg har en annen kommode inne på barnerommet. Jeg droppet badekar også, og har tenkt å kjøpe en balje isteden, evt en tummy tub. Da slipper du at babyen vokser ut av badekaret, samt at vann evt renner ned på tingene du har i kommoden.

 

Ble fornøyd da jeg kom frem til dette, jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt stellekommode på Ikea, kostet ca 1500kr. Den er med tre skuffer, slik at jeg kan ha bleier, kluter osv i skuffene under. Vi har balje utenom med stativ, syntes det fungerte kjempe fint sist og. Da slipper du som sagt det med søl på andre tingene du har på kommoden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte ny stellekommode da jeg fikk nr 1, det var en stellekommode med 4 skuffer, badekar og stellepute! kommoden er hvit (trodde det kom til å tåle fukten best)og pris husker jeg ikke eksakt, men mener den låg på 2000;_

 

Elsker kommoden og bruker den ennå til 3 åringen, men det er pga høyden, lettere å stelle en unge i høyden når jeg har så stor mage!

 

Det negative med kommoden er at når jeg hadde badekaret oppi den og barnet sprellet og sprutet med vannet...så rant vann nedover kanter osv...og klea i øverste skuffen blei til tider fuktige! I tilegg så var det litt klønete å få lokket på igjen for å legge ungen oppå det når den var ferdig å bade, måtte som oftes ha hjelp av pappaen!

Det endte med at jeg tok badekaret ut av selve kommoden, og satte den på disken, og badet ungen der, for da vart det lett å legge ungen bort på stellematta på lokket når han var ferdig med badet! i tilegg slapp jeg våte klær da i skuffa, og jeg fikk tilbake den øverste skuffen til å oppbevare klær i, for den mistet sin funksjon når badekaret var oppi!

Kommoden fikk fuktskader første leve¨år...ser at lakk/maling svulmer på lokket..og delvis nedover sidene

stellematten sprakk i alle sømmer når babyen var litt over 1 år, enda jeg hadde latt den ligge i ro meste parten av tiden, siden jeg slutta bruke badekaret oppi, så den blei rett og slett "farlig" med tanke på sikkerheten til barnet, for de høye sidekantene mistet sin funksjon...!

 

tror en kan kjøpe en billig kommode, og egentlig kan du kjøpe en helt ordinær kommode og heller invistere i badekar og stellematte utenom, så du kan legge stellematten på kommoden og ha badestampen hvor som helst ellers..!

 

mitt bad var helt nytt i april , babyen født i mai, så fuktighet på badet er ikke et problem, så det er nok på grunn av den tiden jeg badet barnet i stampen oppi kommoden at kommoden har fått fuktskader...var et hull i siden som plastslangen gikk igjennom som ledet vannet fra karet og ut i vasken evt dysjen..den hadde ingen lekkasjer, og gjorde sitt formål...

 

nei kjøp et brukt, kjøp en vanlig kommode eller kjøp i plast...så holder de nok lenger enn de dyre merke stellebordene...! virker som ikea sine er helt ok!

 

jeg må nå invistere i ny stellematte tenkte jeg..og badestampen får ALDRI lov tilbake i kommoden...så den funksjonen hadde jeg ikke hatt bruk for...

3 år gammel stellekommode, brukt til 1 barn...dyrt var det, og ikke bra!!!

 

blei litt langt dette...men da vet du vertfall hvor surt det er å legge MYE penger i noe som en ikke trenger legge mye penger i!!

 

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for et godt og veeldi utfyllende svar:)Hehe!Har snakket med flere som har sagt akkurat det du her forteller.Ml.a ei som jobber på en butikk der de selger stellekommoder,og de har vist mottatt masse klager pga at kommodene sveller.Hadde blitt "pisst" å forbannet om jeg hadde betalt mye og det hadde sjedd!Derfor ble det at vi kjøpte et helt enkelt stellebord i plast.Nå regner jeg med vi blir fornøyd:)

 

Så thank yoy,thank you:)

 

6 uker til temin...wæææ..tiden går fort.Om få dager kan jeg kalle meg høygravid jeg også:):):):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...