Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #1 Skrevet 1. juni 2006 Jeg bare lurer litt om noen av dere andre sender med bleier når barnet er til faren sin i helgene osv..? Jeg gjør det, han sier jeg SKAL det, siden han betaler farsbidrag som skal gå til sånn.. men er det ikke HAN som skal betale for slike ting når han har henne? Farsbidraget er jo ikke på stort ( minstesats ) og jeg mener at de pengene går til bleier ellers, til mat og klær til barnet når hun er hos meg liksom... Er det bare jeg som tenker helt feil her??
ana baroma Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Klart far skal kjøpe bleier selv:-) På lik linje med mat osv. Synes det er greit at man sender med klær... men den pappan er nok litt på jordet her:-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Det er det jeg mener selv jeg også, altså, det største problemet er jo ikke å sende med bleier, men jeg synes det virker helt teit! heh... har tadd det opp med han mange ganger, men da blir det bare krangling om at han betaler bidrag osv.. åsså har han ikke penger... osv.. men neste gang, skal jeg lavære å sende med bleier... om han ikke har penger så får han sikkert lånt seg en 50 lapp til en pakke bleier vell.. sånn må vel han regne med når han har barn.. å en bleiepakke som han kjøper inn og har hos seg varer sikkert en stund, siden han har henne kun 4 netter i mnd... Tusen takk for svar
liten og lettmett Skrevet 1. juni 2006 #4 Skrevet 1. juni 2006 Far skal holde bleier, hygieneartikler, mat og aktivitetsutgifter selv under samværet. Dette er begrunnelsen for at det blir gitt samværsfradrag. Klær og annet utstyr er en annen sak, det pleier de fleste å sende med
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Utdrag fra heftet "Foreldreansvar og samværsrett" som du får feks hos Trygdekontoret: "Det er vanlig at den av foreldrene som har samvær dekker løpende forbruk for barnet under samværet til mat, drikke, helse- og hygieneartikler og utgifter til lek og fritid."
winneboo Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Far dekker ingenting her. Jeg sender med mat,bleier,klær å alt annent hun trenger når hun er hos han. Nå er hun bare 8mnd da så er hos han en natt annehver helg å noen timer i uka. Men når vi begynner med annenhver helg(altså hele helgen) så kommer jeg til å si til han at han bør lage middag til henne selv å kjøpe egen grøt og mme. Og bleier seff. Men går greit for meg å sende med klær. Han betaler ikke barnebidrag heller.
*ulvemor* Skrevet 2. juni 2006 #7 Skrevet 2. juni 2006 datra mi er ikke gammel, så hun er ikke så ofte lenge av gangen hos far. Men hun er der hyppig, og han stiller selv med bleier og mat, og en del klær. Jeg sender med mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå