Gå til innhold

Utnytt tiden du kan få OS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye snakk om økonomi her inne.

Jeg har en følelse av at det er mange alenemødre her inne som ikke er i jobb?! Hvorfor det? Eller er det ikke slik?

Den beste måten å få bedre økonomi på er i alle fall å komme seg ut i arbeid, evt ta en utdannelse først nå som dere har en gylden mulighet til å få "dekket" dette gjennom OS og utdannelsesstønad.

Jeg tok selv fire år på høyskolen mens jeg var alene med to barn, og sitter nå i en godt betalt jobb - og slipper å slite med det økonomiske!

Utnytt tiden med OS!!! Denne gode muligheten kommer nødvendigvis en gang til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som frisør,begynte å jobbe igjen når datteren min var 10 mnd,jeg jobber litt og får resten os. Kunne ikke falle meg inn å gå hjemme hele dagen... Til høsten setter jeg meg på skolebenken igjen... Men hva fikk du av støtte når du var under utdanning? jeg får os til datteren min er 3 år og 9 mnd,hun er 16 mnd når jeg begynner å studere. Hvor mye er utdannelsestønaden på?

Skrevet

Jeg mente at "Denne gode muligheten kommer nødvendigvis IKKE en gang til!" ;)

HI

Skrevet

Du kan få OS i opptil fem år dersom du er under "nødvendig utdannelse". Jeg fikk i fire for å kunne gjøre meg ferdig med mine studier. Det er noen år siden nå, så jeg husker ikke helt hvor mye utdannelsesstønaden er på, men tror det var sånn at den dekket bøker og reiseutgifter og slikt (opp til en viss sum).

Jeg fikk fullt OS, utdannelsesstønad og støtte til barnetilsyn. I tillegg til bidrag og barnetrygd. Man får jo også stipend og studielån.

For meg gikk det veldig bra!

Lykke til med dine studier! Håper flere benytter muligheten!

HI

Skrevet

Utdrag fra trygdeetatens sider:

"Hvem kan få utdanningsstønad?