Gå til innhold

Utnytt tiden du kan få OS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye snakk om økonomi her inne.

Jeg har en følelse av at det er mange alenemødre her inne som ikke er i jobb?! Hvorfor det? Eller er det ikke slik?

Den beste måten å få bedre økonomi på er i alle fall å komme seg ut i arbeid, evt ta en utdannelse først nå som dere har en gylden mulighet til å få "dekket" dette gjennom OS og utdannelsesstønad.

Jeg tok selv fire år på høyskolen mens jeg var alene med to barn, og sitter nå i en godt betalt jobb - og slipper å slite med det økonomiske!

Utnytt tiden med OS!!! Denne gode muligheten kommer nødvendigvis en gang til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som frisør,begynte å jobbe igjen når datteren min var 10 mnd,jeg jobber litt og får resten os. Kunne ikke falle meg inn å gå hjemme hele dagen... Til høsten setter jeg meg på skolebenken igjen... Men hva fikk du av støtte når du var under utdanning? jeg får os til datteren min er 3 år og 9 mnd,hun er 16 mnd når jeg begynner å studere. Hvor mye er utdannelsestønaden på?

Skrevet

Jeg mente at "Denne gode muligheten kommer nødvendigvis IKKE en gang til!" ;)

HI

Skrevet

Du kan få OS i opptil fem år dersom du er under "nødvendig utdannelse". Jeg fikk i fire for å kunne gjøre meg ferdig med mine studier. Det er noen år siden nå, så jeg husker ikke helt hvor mye utdannelsesstønaden er på, men tror det var sånn at den dekket bøker og reiseutgifter og slikt (opp til en viss sum).

Jeg fikk fullt OS, utdannelsesstønad og støtte til barnetilsyn. I tillegg til bidrag og barnetrygd. Man får jo også stipend og studielån.

For meg gikk det veldig bra!

Lykke til med dine studier! Håper flere benytter muligheten!

HI

Skrevet

Utdrag fra trygdeetatens sider:

"Hvem kan få utdanningsstønad?

Du kan få utdanningsstønad dersom du tar nødvendig utdanning eller opplæring. Stønad kan gis til yrkesutdanning og til allmennutdanning dersom dette er nødvendig. Det gis vanligvis ikke stønad etter at yrkeskompetanse er oppnådd.

Du kan bare få utdanningsstønad i den tiden du har rett til overgangsstønad.

Hva kan du få?

Stønaden skal dekke utgifter til skolepenger, skolemateriell og reiser mv. Du kan også få stønad til dekning av ekstra boutgifter og flytteutgifter i forbindelse med utdanningen."

HI

Skrevet

Jeg gjorde som deg. Første gang jeg ble gravid var jeg under utdannelse, fikk barnet rett etter eksamen. Ble alene fra første stund den gang. Tok ferdig utdannelsen min, startet faktisk da han var 6 måneder.

Så ble jeg gift *sukk* og nå sitter jeg pokker meg med to unger alene. Men, jeg har en god utdannelse jeg fikk fra forrige periode alene, og dermed også en trygg og godt betalt jobb.

Jeg er evig takknemlig for den muligheten jeg fikk til å ta ferdig min utdannelse den gang. Og håper de fleste andre også ser hvilken gylden mulighet dette er.

Skrevet

Ok,takk for svar! Jeg har jo en utdannelse iom at jeg er frisør,men vil gjerne ha en bedre betalt jobb. Jeg får ta meg en tur til trygdekontoret å høre med de.

Skrevet

Utnytter så godt jeg kan.. 2 år igjen nå så er jeg ferdig utdannet :) Og da er også tiden med OS over..

Vesla mi er prematur, så det var godt å få mulighteten til å vær ehjemme med henne litt lengre enn bare til 9,5 mndr..

Jeg ble heller dagmamma da hun var 11 mndr, og fylte hverdagen min med nok å gjøre på den måten..

lurte fælt på hva jeg skulle gjøre i sommer.. 2 mndr uten aktivitet.., så da skal jeg være sommerdagmamma.. 1 unge så langt, men lurer på å se om det kunne vært koselig med 1 barn til :)

Untytt tiden med OS-alle sammen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...