Gå til innhold

Trenger tips til barneselskap for 8 aaring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig lenge siden jeg hadde barneselskap for gutt, saa jeg trenger noen tips.

Mat,leker etc.

Feiring paa loerdagen.

 

Alle tips taes imot med takk !! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset er temabursdag veldig populært! Feks hvis gutten din liker Spiderman, så kjøper du alt av utstyr med spiderman og lar han feks kle seg ut som spiderman. Ordner litt spindelvev ol. Her er det jo egentlig bare fantasien som stopper:-)kake lages med litt ekstra fantasi, her er det bare å Google:-)

Og aktiviteter pleier vi å lage skattejakt, la pappa være "skurken" og spiderman må da sloss mot han og vinne for å få godteri til alle vennene ol

Skrevet

Hvis det er et rent gutteselskap ville jeg forsøkt å finne på noe fysisk. PÅ denne årstiden er det jo flott å være ute. Hva med å sette opp et telt og tenne bål - pølser på spidd, kanskje lage seljefløyte (hvis du kan det selv, da), la dem få leke gjemsel etc.

 

Bor du i Oslo - så vet jeg 8 åringer synes det er dødskult med skytelek i banen til Megazone nede i Møllergaten. Det koster noen kroner, men ikke til å ta skrekken av.

Skrevet

Hei!

Slenger meg på denne med tema-bursdag!!!

 

Her er den store interessen sjørøvere..så vi hadde sjørøverbursdag for Lurifaksen (3 i april).

Da laget jeg svart sjørøverduk (billig stoff, hvit maling for stoff - laget sjablong av hodeskalle...trykket bortover hele duken..)

Laget også sjørøverflagg som hang på verandaen når ungene kom..

Ungene fikk hvert sitt sjørøvertørkle til å ha på hodet (samme stoffet som duken..)

Vi hadde skattejakt, med kart.......og fant en skatt..(noen kastanjetter som barna fikk med seg hjem)...

Kjempestas!!!!

 

Meny:

Innbakte pølser, sjokolademuffins, boller og gele...

 

Hva liker amerikanske 8-åringer da??

Skrevet

Vi laget pølsebod, der pappa`n sto og "solgte" pølser,gelè og popcorn. Alle fikk lekepenger under tallerkenen da de kom. Hadde de ikke mer penger kunne de få gratis........................

 

Elles laget vi en fortelling - adjektivfortelling som ble ganske morsom til slutt (guttene syntes det var kjempegøy å komme med adjektiv når de først forsto hva det var.................) Men, det var jo kult å komme med de styggeste ordene da......................

 

Jeg hadde også laget vi Pinjata med godteposer i. Litt av et griseri å lage for meg, men guttene syntes det var gøy å slå den i stykker.

 

 

Syntes at guttene oppførte seg mye bedre nå da de går i 2.klasse, enn for ett år siden da de gikk i 1. Tiden "løp" avgårde.

 

Lykke til med feiringen.

 

Skrevet

amerikanske 8 aaringer liker det samme som de norske gjoer =)

 

Takk for alle forslag! Da blir det poelsebod med grilling , og popkorn"salg" med lekepenger.

Kanskje skattejakt, og temabursdag skal det bli. Faar se hva han bestemmer seg for.

 

Jeg har han bare annenhver uke, og i morgest bestemte vi oss for aa utsette selskapet til neste gang han er sammen oss, for elelrs blir det saa knapt med tid til aa forberede.

 

Takkeklemmer fra

Skrevet

Hva med å grille og ha kraneval / kostymebursdag. Tegne halen på grisen/ eslet. Leke blindebukk, stol leken , fiske etter snacks pose :-)

Lykke til med feiringen =)

Skrevet

Sønn min ble 7 år her nå i begynnelsen av mai.

Og jeg tok et eksempel jeg fikk inne på Dib. Vi hadde ballong-krig :))

 

Kvelden før fylte min 12 åring to bøtter med vannballonger (ca 100 ballonger :))

Og da dagen kom, stod det 8-10 stk 8 åringer på verandaen her og kastet på min 12 åringen og min mann mens de hoppa på trampolina (eller de kan bare fly rundt på plenen og :)

 

Det hadde det så gøy! Holdt på å le seg ihjel :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...