Gå til innhold

Å reise med Sterling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med de? Ser noen skrev lenger ned her at man måtte betale ekstra for vogn, men det var jeg klar over, ringte og sjekket. Tok visst kr 100,- pr vogn hver vei. Skjønte det på de at det ikke spilte noen rolle om det var f.eks kombivogn eller paraplytrille... Litt rart, stor forskjell i vekt.

Men, har noen andre erfaringer? Hørt rykter om at de er litt strenge med vekt. Vi skal ha med to barn, og da blir det fort en del. Har lov til å ha med bagasje til en, men redd for at det blir litt overvekt... Og det kostet visst kr 50,- pr. ekstra kg så jeg på nettsidene...

Tar i mot alle råd og tips. Lurer også på om jeg skal snike nedi et par bleiepakker når jeg først skal betale for vogna. Sjekker vel ikke nedi bagen hvis jeg lar trekket være på? De veier den jo tydeligvis ikke siden de tar samme pris uansett type vogn.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på, også. venter spent på svar.

Skrevet

vi har reist med sterling. det går veldig fint. det er litt trangt med føttene, men ellers er de som alle andre. angående bagasjen, så hadde ikke vi overvekt. vi pakket hekker ikke trillen inni plast. vi bare slo den sammen. på hjemturen til Norge fikk vi ha vogna helt til ombordstigningen ved gaten. det var flott.

angående det med bleiepakkene, så vet jeg ikke. men hvor skal du, siden du ta med deg bleier?

Skrevet

Vi kom nettopp hjem fra Spania etter å ha reist med Sterling. Vi er veldig fornøyde. Vi betalte ikke overvekt til tross for at vi hadde med oss ganske mye. Ble vel 2 kofferter, en reiseseng og vogn. I alle fall 50 kg. Betalte ikke noe ekstra for vognen heller! Flyet var ikke fullt, - kanskje derfor. Vi fikk en hel rad for oss selv og på hjemreisen fikk vi framste rad med ekstra plass. Veldig bra!

Ellers hadde jeg hørt at man både burde ha med bleier og mat til syden, men det trenger man ikke dersom man skal til Spania, - bleiene fungerer helt fint og maten gikk fint ned både på mitt barn og min venninnes barn.

• 3 uker senere...
Skrevet

Reiste med Sterling til Spania i fjor.

Betalte ingen ting for Quinnyen til poden på 3, heller ikke for reisesenga. Veldig fornøyde med det! Fikk veldig bra service på flyet også.

Imidlertid var vi ikke så fornøyde da reisesenga fikk skader på hjemturen. Siden vi ikke kunne fremvise original kvittering ble erstatningsbeløpet forkortet ganske mye. Synes det var ganske irriterende! Det spiller jo ingen rolle om vogn eller seng er ny eller 2-3 år gammel. Det er bruksverdien som teller, og er vogn/seng helt i stykker, må man faktisk gå og kjøpe en ny! (Med vogner er det ofte også vanskelig å få reservedeler i og med at produsentene endrer standarder ganske ofte!)

Ergo: vi flyr ikke Sterling igjen før vi kan la vogn/reiseseng være igjen hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...