Gå til innhold

Et dumt spørsmål om utregning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan regner man ut snittet når man bruker 6 beste av 10-regelen.

 

Er det det jeg tjente i 6 mnd delt på 10? Eller er det 6 delt på 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde de plukka ut de 6 beste månedene, og delte på 6, ellers blir det jo lite i lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ingen regel.... De 6 beste mnd gjelder kun om en har vært arbeidsledig i perioder og mottatt dagpenger fra Aetat....

(kan hende noen trygdekontor er snille og regner slikt...)

 

Jeg fikk gjennomsnittet av de siste 10 mnd, selv om jeg var fulltidsstudent i 3 av dem og dermed nesten ikke jobbet de 3 mnd....

 

Hadde jeg fått snittet av de 6 beste mnd, så hadde jeg fått det dobbelte av det jeg faktisk får nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du har blitt lurt for 6/10 regelen gjelder for alle med variabel inntekt.

Da tar de de 6 best betalte av de 10 siste mnd og tar et gjennomsnitt av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har variabel inntekt og trygdekontoret sa de kom til å beregne snittet av de 3 siste månedene før permisjon. 6 av 10 regelen gjelder kun de som mottar dagpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedregelen er faktisk at man tar de siste 4 ukene før perm, og hvis man har variabel inntekt legger man bare med de siste lønnslippene i tilfelle avviket er på mer enn 25 %.

Det er kjedelig for oss med variabel inntekt, så det er bare å håpe de vil være snille og ta 6 av 10 regelen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 av 10 regelen skal de egentlig ikke bruke annet ved arbeidsledighet ja

 

Om man har variabel inntekt så skal de ta et snitt over en periode, ikke de beste av ....

Jeg foreksempel får et snitt av 12 måneder

 

 

har man gått opp i lønn eller fått ny stilling el. så er det riktig å ta de siste 4 ukene til grunn (om man har fått en ny stilling eller øknng man kan forvente skulle være der om man ikke gikk i perm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...