Gå til innhold

Hjelp !!! Hva får dere av trygdekontoret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får dere av trygdekontoret til støtte og sånn? ringte i sta men fikk batre ett fekt svar...

kjønner ikke hvodan jeg skal klare meg økonomisk nå som det er slutt med typen..

her jo en del utgifter og sånn..

legligheten er på 6000.

strøm i mnd er 2000.

barnehage er jeg ikke sikker på hva jeg må betale ennå

mnd kort til jobb er på 1200.

og i tilegg kommer utgifter på mat, bleier osv..

jeg har en mnd lønn på 4000kr etter skat, er lærling så er ikke så mye penger og skryte av...

kva vil jeg få i penger av drygdekontoret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan fortelle hva jeg får sånn ca i hvertfall:)

jeg har en lønn på ca 10000 i mnd + -

så får jeg fra tk

overgangstønad: 3000 utb, (egentlig 5000 men må trekke 36% skatt av "lønn nr 2")'

barnebidrag: ca 2000

farsbidrag:1200

du vil jo få mer i overgangstønad siden du har mindre lønn enn meg.

og farsbidraget er vel minste satsen på 1240 ca men kan jo godt hende du får mer enn minste satsen.. kommer ann på hvor godt far tjene, vi har privat ordning vi da..

vet ikke om dette hjalp noe særlig men jeg prøvde i hvertfall::)

Skrevet

Ikke så sikker, men det jeg får nå er:

Dobbel barnetrygd: ca. 1900

Overgangsstønad: 8000

Lønn: 5000

Barnebidrag fra staten: 920

Jeg hadde heller ikke mye lønn før jeg gikk i permisjon så får lite med fødselspenger. Men i tillegg til dette kan du søke om bostøtte hos husbanken også får du sikkert mer i barnebidrag. Pappan her har ikke så mye inntekt så jeg får utbetalt av staten.

Lykke til!

Skrevet

mente barnetrygd ja:) i stede for der det står barnebidrag

Skrevet

Hei :)

Siden du har lønn så vil du få redusert overgangsstønad. Du har et fribeløp på kroner 31 000 pr. år når du mottar OS, det du tjener over der vil redusere stønaden. Men siden du tjener så lite, vil du få relativt mye i stønad. Kjapp regning tilsier ca 8 300 minus skatt. (Nå har jeg bare regnet kjapt i hodet, så det er ikke helt pålitelig).

Du vil få barnetrygd for en ekstra, dvs. 1940 om du har et barn.

Du får dekket stønad til barnetilsyn med inntil 64 % av dokumenterte utgifter, maks 2850 pr. måned for et barn.

Bidrag, om faren ikke betaler vil du motta forskuddsbidrag. Med din inntekt vil den sannsynligvis være på 930 kroner.

Mulig du vil kvalifisere til bostøtte, det må du sjekke med boligkontoret i kommunen din ved neste søknadsfrist. Du er nok for sent ute til å klare den søknadsfristen som er nå 10. juni, for det gjelder statusen pr. 1. mai.

Det går bra. Jeg hadde høyere husleie enn deg og hadde ikke lønn ved siden av en periode. Men enkelt er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...