Gå til innhold

Stebestemor i knipe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min stedatter har en sønn på 14 mnd. Vi ser gutten sjelden og vi blir derfor som fremmede for han når han kommer , naturlig nok.

Nå har vi blitt spurt om å passe han en helg (fra lørdag til søndag)

Vi vil veldig gjerne passe han , men ønsker at han skal bli litt mer kjent med oss før denne helgen.Dette kun for guttens skyld slik at han ikke får en trasig helg med noen som han oppfatter som fremmed.

Dette er hans mor enig i , men forventer at vi skal komme mer på besøk for bli kjent. Vi bor i en annen by og jobber turnus og har ikke så mye tid til disp.

Jeg syns det er stedatterens ansvar å få til dette , hun er den som ønsker pass.

Hva mener dere mødre?

Og burde vi gjennomføre passet selv om vi ikke blir mer kjent ? Hva ville dere har gjort, både som mødre og bestemødre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt klart i guttens beste å bli litt kjent med dere på forhånd og det er uten tvil mor sin jobb å sørge for dette, siden dere skal gjøre henne den tjenesten å sitte barnevakt.

Hun kan ikke forlange dette av dere.

På den annen side vet jeg at jeg hadde blitt veldig glad om dere hadde gjort det for meg. Ikke fordi jeg forlanger det, men fordi jeg liker tjenester og gjentjenester. Det er noe man gjør i min familie.

For å si det sånn. Hvis foreldrene til gutten er av den typen som tar og tar, uten å gi tilbake, hadde jeg ikke gjort det.

Hvis jeg hadde følt meg trygg på at de hadde hjulpet meg en gang jeg hadde trengt hjelp, da hadde jeg gjort det, så sant jeg hadde hatt tid og anledning.

Ang. det å passe en fullstendig fremmed unge, så har jeg gjort det en gang før. Det var en 3 år gammel jente og jeg passet henne i et døgn.

Dette er en veldig tilitsfull jente, så det gikk fint, selv om det ikke er ideelt.

Skrevet

Skjønte ikke helt dette med tjenester og gjentjenester..

Hvis vi setter alle kluter til for å reise oftere til hennes hjem for å bli mer kjent så er ikke det en gjentjeneste?

En gjentjeneste i dette tilfelle er vel at hun kommer med barnet litt oftere før helgen som en gjentjeneste for vårt pass av gutten ?

Og hva hadde du blitt glad for hvis vi hadde gjort hva for deg , skjønte ikke helt det , jeg.

Skrevet

Du hjelper de nå, også hjelper de deg en annen gang, nødvendigis ikke nå, men en gang i fremtiden. Om en måned, et år, eller noe sånt.

Også hadde jeg blitt glad hvis noen hadde gjort det for meg, men jeg hadde ikke forventet det. Litt teit skrevet, kanskje.

Skrevet

Det er kjempebra at dere til ha gutten en helg, og det er fint at dere tenker på gutten, slik at han ikke blir utrygg. Kanskje litt enig med deg. Dersom han skal overnatte med dere, er det vel viktig at han blir kjent med det miljøet han skal overnatte i..... Så det er vel viktig at hun kommer på besøk til dere.

Skrevet

Hvis nå min stedatter og vi ikke får til en slik bli kjent aksjon , ville dere fortsatt passet / få passet gutten på 14 mnd ?

Skrevet

Alt kommer an på gutten det da. Man må jo kun tenke på barnets premisser her. Dersom dere ikke kjenner gutten, og dere selv føler dere utrygg på situasjonen, så kan jo det virke litt negativt på både barnet og hele opplevelsen rundt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...