Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Lurer veldig på det.. Vi har hatt kolikk til nå-vips så var det over,nesten på dagen etter 3 mnd. Men nå har jeg fått streptokokkinfeksjon i halsen og må gå på apocillin, legen sa det var ok å bruke når man ammet men at det gikk over i morsmelk men at det var lite sannsynlig at barnet ble påvirket! Noen som har brukt apocillin eller annen antibiotika? Reagerte babyen deres? Jeg vurderer nesten å la være å ta tabl, dumt hvis jenta mi får i seg antibiotika unødvendig.... Blir veldig glad om noen har erf å dele m meg! Mange klemmer fra ei med kjempevond hals:(.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 ja jeg går på min 8 lang kur nå. Har hatt urinveisinfeksjon 8 ganger etter fødselen i januar! Men jeg får kun selexid av legen min. Er vist den man skal bruke om man ammer. Guttn min hadde også kolikk den første tiden. Jeg tror han reagerte med å få litt vondt i magen i starten. Men ikke etter andre kur. Men jeg er ikke helt sikker, fordi han hadde kolikk i den tiden. så det kan være den som tilfeldigvis ble værre akkurat da. Jeg syns du skal ta tablettene. Bedre å bli frisk.
alvis Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Jeg hadde brystbetennelse når gutten min var 4mnd. Da fikk jeg antibiotika. Nå husker ikke jeg hvilken antibiotika det var jeg fikk. Legen min sa akkurat det samme som din, at det går over i morsmelken men at barnet mest sannsynlig ikke blev påvirket. Han sa at han muligens kunne få litt vondt i magen. Jeg merket ingenting på gutten min. Han hadde kolikk til han var 5,5 mnd men jeg merket ikke at han blev dårlig av antibiotika eller at han spiste dårligere. Hvis legen din mente du må ha antibiotika så bør du nok ta det. Tenk hvis du blir veldig syk og må gå på noe ennå sterkere ting. God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #5 Skrevet 31. mai 2006 8 kur, stakkars deg, å det som er så vondt! Jeg tror jeg satser på å ta tablettene, måtte ta de i 10 dager.. Takk for svar, håper du også blir frisk snart!
trollmor:) Skrevet 31. mai 2006 #6 Skrevet 31. mai 2006 Jeg hadde brystbetennelse og fikk samme som deg, apocellin. Kunne fortsette å amme, men det kunne hende baby ble litt løs i magen fikk jeg beskjed om. det ble han ikke, og han brydde seg heller ikke om en ev. bismak av melka. ta kuren du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå