Gå til innhold

Hører vi med til sjeldenhetene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi giftet oss ifjor, og hadde da vært sammen i bare 1 år og 10 mnd. Var henholdsvis 24 og 26 år gamle, og hadde ingen barn sammen. Venter vårt første barn nå. Vi kjenner INGEN som har gjort det på "den gammeldagse måten"!

Vil legge til at det hadde ingenting med religiøsitet å gjøre at vi giftet oss før vi fikk barn. Må innrømme at det var litt gøy å vise verden at vi "torde" å gjøre det så unge og at det ikke hadde noe med felles barn eller 10 års samboerskap å gjøre... det er jo det vanligste, er det ikke? Og tryggere, sikkert... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss kom barnet først. Men vi planla bryllup da jeg ble gravid. Hadde bare ikke lyst å ha mage eller amme under bryllupet. Derfor utsatte vi det. Trur -for mange- det handler om tilfeldigheter, hva som kommer først mener jeg.

Skrevet

Vi giftet oss også i fjor, kjøpte hus i januar og venter baby nå i oktober. Er aldeles ikke religiøse noen av oss, men det ble bare slik :-) Føler oss ganske normale vi...

Skrevet

tja........ da gjør vi det også. Når vi giftet oss hadde vi vært sammen i 1 år og 9 mnd :-) Venter nå vårt første barn :-)

Skrevet

Vi er gift om en mnd :-) ..og har heller ingen barn, og tviler på at vi rekker å få noen før bryllupet ;-) Synes det er koselig å høre om unge folk som gifter seg!! Vi er 22 og 23.. Jeg har alltid tenkt at det er tåpelig å gifte seg så tidlig..inntil jeg møtte han jeg vil ha resten av livet..og da er det liksom ikke noe å vente med, synes nå jeg=) Også lurte jeg på hvorfor alle "stresser" med understreke at de ikke er religiøse? Selv om jeg har en tro, er det liksom ikke det som er grunnen til at jeg vil gifte meg..=)

Skrevet

(Hovedinnlegger)

Vi er flere "sjeldne", ser jeg! :-) Hvorfor vi stresser med å si at vi ikke er religiøse? Hehe, ja det kan du si... Jeg ville bare ikke at folk her skulle tro at vi mente vi gjorde det på den RETTE måten. Det er jo ingen måte som er mer rett enn en annen, men det er kanskje mange religiøse der ute som tenker slik!

Synes forresten også det er kjempehyggelig å se at unge folk gifter seg. :-)

Skrevet

jeg tror nok det er mange som gifter seg unge og før de får barn, jeg vet om en del iallefall. men det er jo mindre sjangse å treffe på de her inne på (bruyllupsforumet alstså) siden den nett siden heter "dinbaby". da har nok de fleste en baby/barn som har kommet før man går inn på bryllupsforum.

Skrevet

vi har en sønn på 6mnd og når vi gifter oss har vi hvert sammen i 1år og 8mnd..

Skrevet

hmm trykket på anonym knappen ikke meningen.

jeg er 21 på dagen vår og han blir det i slutten av året..

Skrevet

Vi har vært sammen under et år når vi gifter oss, men vi er over tredve begge to, og altså ikke "unge". Men vi er så gamle at vi ikke kan vente så lenge med å få barn, og siden vi visste allerede at det er oss, kan vi like gjerne gifte oss først, og vise hele verden hvor sikre vi er. Planen er å slutte med prevensjon måneden før bryllupet. Kankje vi blir gravide på bryllupsreisen?

Skrevet

jeg ville helst gifte meg først... vet ikke helt hvorfor, men har liksom altid tenkt at det er riktig rekkefølge.. men så ville han gubben helst ha barn først da.. så på en betingelse, om at han lovet meg at vi skulle forlove oss snart og gifte oss snart gikk vi i gang med babyproduksjon...

vi hadde vært sammen i 7 mnd da vi fant ut at babyen var på veg.. vi folovet oss da gutten vår var 5 mnd, og gifta oss 1,5 år etterpå. da hadde vi rukket å få ei nydelig lit a snuppe også..

Skrevet

vi er forøvrig "religiøse" men giftet oss ikke av den grunn.

Vi giftet oss fordi det er en koselig ting å gjøre.. rope til hele verden at vi hører sammen! :)

Hadde vært sammen i 5 år før vi gifta oss, og bodde ikke sammen før bryllupet. (iallefall ikke offisielt, det ble mye ehm. overnattingsbesøk, dere skjønner, hehe)

Nå er det over ett år siden, og vi begynner så smått å tenke på å lage et familiemedlem til, derfor er vi her inne.

Skrevet

Jeg vil mye heller si at det er en større risk å få barn sammen når man ikke har vært sammen så lenge, enn å gifte seg tidlig.

Skrevet

enig med siste her!

Om man "bare" gifter seg, så er det ikke noen tredjepart involvert.

Det er det jo med barn i bildet.

Skrevet

(Hovedinnlegger)

Helt enig med deg, rosa&blå! Da vi giftet oss, fikk jeg inntrykk av at det var flere som lurte på hvordan vi "torde" - men så var det mange av dem som hadde barn uten å være gift! DA er man VIRKELIG knyttet sammen for livet, da!! Ingen skilsmisse/samlivsbrudd kan endre på at du må ha kontakt med den du har barn med. Og det må du ha hele livet!

Skrevet

Vi var 23 og 26 da vi giftet oss og venter barn nå 3 år senere. Vi er ikke spesielt religiøse, det har bare vært en helt naturlig utvikling i forholdet:) Vil dessuten bare si at det virker som om mange ser på det å gifte seg som mer forpliktende enn å få barn ("vi kan gjerne få barn, men jeg er ikke helt klart til å binde meg enda!" har flere venninner ha fått servert!) Jeg mener det er omvendt!

Skrevet

jeg har også hørt en del som sier sånt.

det syns jeg er rart altså.

kan jo ikke sies ofte nok. når barnet først er der, så kan du ikke akkurat putte det i en skuff når du går lei av faren...

Skrevet

Jeg er også enig i det at det er større risk å få barn tidlig i et forhold, men så er det jo heller ikke alle som har planlagt det første barnet. Vi er en av dem.. Planen min var å gifte meg etter å ha hatt et stabilt forhold noen år, og så få barn. Men sånn ble det ikke.. Ble gravid etter et år.. Det er nå tre år siden, og forholdet vårt har bare blitt sterkere og sterkere. Nå venter vi nr to og skal gifte oss neste sommer :)

Poenget var vel egentlig at det ikke alltid går som en først hadde tenkt ;)

Skrevet

Nei du har rett i det, solstråle, det er mange barn som ikke er planlagt -kanskje de fleste? Men de som sier at de kan godt få barn, men tør ikke gifte seg ennå, det er dem jeg ikke forstår helt... :-)

Skrevet

Nei, de forstår ikke jeg heller.. :)

Skrevet

vi har vært sammen i 4år, forlovet i tre år - skal gifte oss om et år, og valgte å få barne før bryllup fordi det passet best slik - så om alt går bra kommer lille skatten i desember

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...