Cattie Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Vi skal ikke ha dåp eller navnfest, men babyfest. Vi er ikke kristne, og navnfest høres ut som en fest for navnet... Derfor ønsker vi å kalle det babyfest for å feire babyen... Men jeg er usikker på hvem vi skal be. Ser at de fleste her inviterer sine egne besteforeldre, foreldre og søsken med barn. De fleste i min familie feirer bursdagene sine, så alle disse ser vi i "festlige" sammenhenger relativt ofte. (Tilsammen 19 stk) Jeg ønsker at babyfesten skal være litt mer spesiell, og kunne tenke meg å i tillegg invitere våre tanter, onkler og søskenbarn med barn. For disse vil jo ikke få sett babyen så ofte som den nærmeste familie... (Disse er tilsammen 20-30 stk) Da er vi oppe i 40-50 stk... noe som igjen virker voldsomt mange... Vi ønsker å ha det hjemme, og da har vi evt. plass hvis det er fint vær og man kan sitte ute også, men å diske opp til så mange virker ikke særlig fristende... Er også redd for at vi ikke får pratet noe med noen når det blir så mange gjester. Går det evt. an å dele det opp i flere mindre selskaper, eller blir det litt dumt? Hva ville dere gjort? Er det unaturlig å invitere tanter, onkler og søskenbarn av foreldrene til barnet? Våre søskenbarn har ikke invitert sine tanter, onkler og søskenbarn i sine barns barndåper. Blir glad for alle innspill og råd.
Rosarose Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Hei! Be så mange som dere har lyst, men det blir litt risikabelt å stole på godt vær. Det går ann å leie lokale -trenger ikke bli så dyrt. Så kan en bestille catering - Vel, det blir nok mere utgifter enn et lite selskap, men kakanskje mere festivitas rundt det. Vi skal ha navnefest for datteren vår og ber hennes oldeforeldre, besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og våres tanter og onkler. Tilsammen ble dette ca. 40 stk. Skal låne lokale og bestille catering. Søsteren min ba i tillegg noen av deres søskenbarn i deres sønn sin navnefest så de var ca. 40-50. De leide lokale og personale til å lage middag. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Det er som å høre meg før jeg bestemte meg... Endte opp med 50 stk... venner og familie ( innviterte mine tanter og onkler og søskenbarn også) barnefarens familie bor i et annet land, og vi tar en egen fest der senere i sommer... Vi skal være ute å grille og folk tar med kaker. Ved dårlig vær kjøper vi et pertytelt på jysk (1000 kr) og bruker garasjen som tilflukt =) + inne i huset... hehe... sjekker ut værmelding noen dager i forveien. Tenkte som du, at alle skulle få en annledning til å treffe den lille! tror det blir koslig og ikke så dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå