lille imy Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 nå er svarfristen gått ut, og vi har fått 85 som har takket ja til å komme. Da omtrent ale "hans"gjester kommer langveisfra har vi alle til middag. middagen blir biffstrimmler i fløtesaus, med brokkoli, løk og paprika. det serveres poteter til og er kjempe godt.vi har rødvin fra pappa til, og brus. har ikke bestemt oss for om vi skal ha alkoholfri rødvin enda. vi har leigd en ny skole, så kjøkkenet er tipp,topp, og koster bare 2000 kr for fredag- søndag. da har vi god tid til å ordne til, og rydde opp igjenn etter oss. Duker kan vi få leige på lokalet for 50 kr stk (store) innkl rensisngen etterpå. serveringsfolkene er et blandakor som svarte på en annonse jeg satte inn i en avis her ope, og de får 100 kr pr time. de skal også annonsere div taler, og be folk om å sette seg til bords osv. vellkomst drinken blir hvitvin, og mozell, og jordbær. lurer også på å ha en slik fontene fra sjokoladefossen stående til dypping om noen ønsker det. bilen vi skal bruke i brylluppet blir en mørkblå jaguar som tilhører en kompis. etter middag tømmes lokalet, og bordene blir tilfelldi satt opp. da kan folk sette seg der de ønsker. kakene er det familie og venner som kommer med. det blir et skikkeli sunnmørsbord håpe ej. det blir servert konnjack og baileys,kaffe og brus.... håre mitt skal vaskast, og kannsje rullast opp. i brylluppe vil ej ha d hengandes løst ned, med noe pynt i. har fått en tiara av min beste veninne,men har ikke bestemt meg ennå. kjolen: 1: jeg bestilte en på e-bay. dener for stor, og må syes om, og gjøre noen forandringer på. 2: jeg har tegnet meg en sjøl, og skal sjå ka dei skal ha for å sy en ned i tyrkia. Dressen: skal syast i tyrkia. med hatt, vest og stokk. dresskode har jeg glemt å skrive på innvitasjonen, men jeg skal få det med på hjemmesiden vår( som er opplyst på innvitasjonene) og håper de fleste forstår at det er FINKLÆR..... Innkjøp: ordnet det slik at jeg skal få levere in det jeg ikke bruker av "butikkvarer" kokk: en veninne tar hele annsvaret for 2500 kr kake: jeg har ikke sjekket priser osv. men vi har bestemt oss for sjokoladekake, da min samboer ikke er så glad i marsipan. det blir to hjerter, med hvite eller oransje roser, og en hvit bro i mellom?? Festen:det blir noen som står i en sjølvsnikkra bar. det kommer til å ligge fremme noen forslag til drinker(enkle) og de bake har laminerte oppskrifter, so de ikke skal søle på dem,og ødelegge dem. en skål emd sukker til å pynte noen av glassene på kanten, og masse sitron og isbiter(kjølebag) vår sønn passes av x svigers. sangen til min kjære er skrevet, men må finpusses på. sangen vi skal danse"brudevals" til,og sangen vi går ut av kirken blir loose your way- meSophie B. howkins.eller feels like home- me Chantel Kreviazuk. inngangs marsj blir den tradisjonelle uten noe trall på, og utgangsmarsjen vet vi ikke. brudebuketten lager jeg kansje sjøl, da jeg har lyst til at den ikke skla vere av ekte blomster. har nemliet glass skap som jeg vil samle div små dill fra brylluppe i....... men jeg vet ikke om det går da. skal sjå i tyrkia om jeg finner noen fine blomster der som ikke er ekte. musikken er delt opp i div bolker og vil spilles fra data **** veldi roli til middagen *** roli me litt futt i og litt i pappa alder musikk til kaffen ** godt blanda til festen det meste er kjøpt til toalett saker korgene på toaletta. bordkort: runde fjørestener som sprayes og skrives navn på. pyntes med noen falske småroser og eføyblad. det vil bli satt opp en minnebrikke stasjon som passer de fleste brikker, så gjestene kan kopiere over bildene fra festen til oss før de reiser hjem. bordplasering må gjøres og tegnes opp så gjestene kommer seg raskt til bordet. en veninne tar bilder med det nye digitale speilreflekskameraet sitt.(portrett) to andre filmer. der ene skal redigere dem sammen til oss. et vennepar har annsvaret for gavene og listen der. pappa har annsvaret for å stenge lokalene når festen er over. tidsskjema: 14.00 - vielse 15.00 - bilder på trapp om det er fint ver 15.30 - bilder i hagen til farmor (rett nedenom festlokalet) 16.30 - vi annkommer lokalet og middagen serveres 18.30 - kaffe og kake serveres 20.00 - festen starter. 01.00 - nattsuppen serveres 02..... - lokalene stenges....... da tror jeg jeg har fått med det meste?? er det noe jeg har glemt da??
2b&spira Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 nei syntes dette ser bra ut jeg,men har du tenkt på servietter? flink er du til å planlegge,fikk tankene mine til å sette i gang også
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 Virker som om du har tenkt på det meste, men tror nok tidsskjema ditt er i det strammeste laget. Var i bryllup i helgen og der var det som følger: 13.30 - Vielse 14.30 - Bilder på kirketrappa osv 15.15 - Kjøre for å ta bilder med fotograf 15.15 - Velkomstdrikke og frukt til gjestene 16.45 - Brudeparret ankom selskapslokale 17.00 - Middag. Denne holdt på til 23.00 pga maaaaange laaaaaang taler (anbefalles ikke!!) 23.00- Kaffe og avec 23.45 - Kaker 00.45 - Festen begynner Med unntak av den ekstremt lange middagen tror jeg dette er ganske normale tider
lille imy Skrevet 1. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. juni 2006 hehe..... du he helt rett i at vi he dårli tid på den dagen ja. min samboer tulla me at vi he ikkje tid til å sleppe en fis en gong..... (ok, ok vi e litt barnslige vi ) å servietta he ej allereide kjøpt ja.... hm..... føle alikavell at d e nåke ej he glømt altso........
lille imy Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2006 no e dressen til min samboer i boks. kjolen min med tilhørende underskjørt og slep. fekk også med noen roser av samme sort som på sleper til å feste i håret. smykket, armbåndet og ringene er kjøpt. steinane til bordkortene er plukket inn, og vi har kjøpt pynten som skal limes på. sangen til min kjøre er grov skrevet, og kaken er planlagt på nytt.... (den skal dekoreres med ekte roser) hm.... noe anna da???? lurer på om det er noe jeg har glemt jeg
lille imy Skrevet 19. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2006 jo..... hatt og stokk til mannen.... noen som vet om en plass med mørkegråt sett?? eller svart....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå