Gå til innhold

Noen spørsmål om ting man trenger til den lille.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på siden til høyre at avent reklamerer for oppbevaringsbokser for melk og mat.Hvor får man kjøpt slike? Er det noe man trenger å skaffe seg tidlig. Hva med tåteflasker og smokker, er det noe man bør ha til barnet er født? De sier jo at man bør vente til barnet har utviklet god sugeteknikk med brystet før man begynner med smokk.Jeg venter mitt første barn, og føler litt usikkrhet for hva man bør kle på barnet på sommeren, noen tips? Det er jo så varmt, men alikevel så må jo ikke den lille fryse.Noen som vet hvor man får kjøpt hentesett i bomull som er pene? Hvor mange pakker med newbornbleier trenger man før barnet går opp i ny str. Hvor lenge er de i samme størrelse? Dette var mange spørsmål, men det er så mye man lurer på.Håper noen kan svare på noen av de.Hilsen fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

luere jeg og, dytte :)

Gjest Frantic
Skrevet

Det med oppbevaringsboksen vet jeg ikke hvor en får kjøpt - har aldri hatt noe slikt til mine to. Kan imidlertid være greit å ha både ett par smokker og ett par flasker i hus før fødselen, en vet jo ikke om en får til ammingen, og smokk er greit hvis du får en babye med stort sugebehov. Har begynte med smokk til mine to (av ulike grunner) allerede på sykehuset. Men jeg fikk melk allerede etter en dag, og mine har ikke hatt noe problemer med sugingen og skiftet mellom bryst og smokk.

Når det gjelder klær så kommer en veldig fort inn i hvor mye en skal kle på de. bare til å kjenne etter i nakken på babyen om den er for varm eller kald. Her er jo ikke alltid sommeren så veldig varm, så en må nesten se mer på temp hva en kler på dem. Ofte nok å bruke langermet body, bukse og sokker - kortermet body hvis det er varmt nok. Skal en ut må en vurdere om en trenger en tynn jakke utenpå. I vognen er det ofte nok å bare bruke dyne, kanskje med saueskinn under (det regulerer varmen godt) eller et helsepledd rundt babyen.

Et godt tips: kjøp inn noen tøybleier i både flanell og gass - de er supre å bruke som underlag under hodet og gulpekluter :-)

Hentesett i bomull har de vel i de fleste babybutikker nå mot sommeren - kjøpte et nydelig sett til jenta vår i bomull her i Stavanger!

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...