Gå til innhold

KVALME- SEABAND?


4skatter

Anbefalte innlegg

HEI, Kjøpte armbåndene Sea- Band i går mot kvalmen, jeg har dagkvalme mer enn morgenkvalme... Men jeg føler bare at jeg blir så utrolig trøtt når jeg har de på. Kan det være et annet punkt i nærheten?? Som stimulerer søvn.... Vet ikke. Men jeg synes det hjelper litt, skulle ønske mer. Har også fått Afipran i stikkpiller, men de gjør bare vondt å innføre, noen som har fått tabletter?

Trenger råd mot kvalmen og trettheten...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvalm som bare det...hvis jeg ikke får mat i meg ca hver time. Det går nesten en time og så kjenner jeg at jeg blir dårlig. Men hvis jeg spiser før det går for langt, ja da klarer jeg å stille kvalmen. Ulempen er at man blir så vanvittig lei all mat, og så er det vanskelig å måtte lage maten selv. Spiser selvfølgelig veldig lite hver gang, må jo passe på vekta... (",)

 

Jeg prøvde slike armbånd forrige svangerskap, og dessverre hjalp de ikke meg. Får håpe at det funker for deg da!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del kvalm. Begynte på kvelden, men i det siste hele døgnet...

Jeg var og fikk akupunktur i morgen, og jeg har hatt en helt utrolig fin dag i dag:-)

Kanskje det virker på deg også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig mye kvalm... men hjelper litt å få spist (selv om matlysten ikke er på topp). Er også utrolig trøtt og sliten. Syns det er værre nå enn sist.. Og på toppen av dette går jeg hjemme med min 8 mnd. gamle gutt som er ekstremt aktiv om dagen. Da er det ikke bare å legge seg ned å syns synd på seg selv.. Fins det tabletter man kan få av legen mot kvalme?? Trenger virkelig noen gode råd jeg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig kvalm, hver dag. Mer på dagen enn på morgenen i grunn, men det går bedre med små måltider ofte, og ingefær-te. Godt gammel kjent middel mot kvalme. Har ikke lyst til å ta piller (prøver å unngå mest mulig kunstige greier) men Afipran finnes også i tablettform. Kanskje et alternativ hvis du klarer å holde på maten og stikkpillene er vonde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er livredd nåler, gjør det vondt? Og er det dyrt? Hvor kan jeg få kontakt med noen som driver med akupunktur i østfold?

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Tusen takk for svar. Kjenner meg igjen der! Jeg har vanskelig for å finne på noe å spise, blir lei av alt.. Føler det sånn at jeg må spise ofte for å holde tritt med kvalmen, men jeg har følt meg elendig...

Jeg tror ikke armbåndene har funket så mye, nå er de bare vonde å ha på.. Skal prøve å få Afipran i tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to nåler. En på innsiden av hvert håndledd, mellom senene som er der. Du kjenner det, men det er ikke vondt. Jeg fikk det gjort på føden. Du kan høre der, kanskje de vet noe eller setter på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke anbefalt noen afipran verken i stikkpiller eller tablettform. Er faktisk noe skadelig for fosteret. Jeg er selv veldig opptatt av å ikke få i meg noe særlig med tabletter annet enn vitaminer, omega-3 og folsyre.

 

Men selvfølgelig, hvis ingen ting annet hjelper og alt annet er prøvd, så er det vel ingen vei utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i tvil med Afipran, det står i Felleskatalogen at det ikke er påvist skade på fosteret. Kan du noe som vi ikke vet kanskje? Jeg vet at det er farlig i 3. trimester, men nå også? Kanskje vi skal informere oss litt mer.

Gi oss den informasjonen du har please.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også det bare var i 3. trimester, slik som det står i fellekatalogen, og som vi apotekteknikere er opplært til, men legen min sa sist onsdag at det ikke var det beste å bruke i noen trimester, for det kan påvirke fosteret uansett. Helt ærlig vet jeg ikke noe mer 100%, men vil bare formidle det jeg fikk vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...