Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #1 Skrevet 31. mai 2006 Vi er nesten 3 mnd på vei med vår baby. Samboer har en datter fra før på syv år, men har ingen spesiell kontakt med henne. Fordi mora til ungen er psykisk ustabil og har brukt ungen som et våpen i fortiden. Så han har ikke hatt noe ansvar for henne på to år, bare sett henne et par ganger innemellom når datteren har vært hos mora han (mora til min samboer) I går begynte vi å snakke om vårt barn og hans barn... Han ville jo at barnet vårt skulle vite at h*n hadde en halvsøster. Pga at mora til datteren hans har laget livet vårt et helvete så lenge har jeg utrolige dårlige følelser fra hele den delen av hans liv og i og med at han ikke har datteren sin så svarte jeg på det "hvorfor det?" Ja, utrolig teit av meg å svare det...det er klart at barnet vårt skal vite at han eller hun har en halvsøster. Det er bare at jeg blir så redd og trist hver gang han snakker om det, for hun er og har vært så utrolig slem med oss, og spesielt samboer. Jeg har ingenting imot datteren hans, men jeg har noe imot mora, og jeg ønsker ikke henne i livet vårt. Uff, dette er en lang historie. Men, noen gode råd? Noen som har opplevd dette...det er det sikkert. Men har dere noen innleggå gi meg, noe som ikke får dette her til å bli et problem.... *Sukk* Jeg vil jo ikke datteren hans noe vondt, men hver gang datteren har vært hos oss, så begynner mora å ringe og trakasere oss og slenge dritt og komme med trussler....
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 Synes dere skal være ærlige mot datteren hans. Hun vil nok finne ut av det likevel. Kan bli mange "onde"følelser om dere ikke er ærlige.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2006 #3 Skrevet 9. juni 2006 Først av alt bør dere sørge for å få til en løsning vedr samvær for jenta til samboeren din... Hun må jo få være med pappan sin selv om mor/far/stemor ikke klarer å få ting til å fungere. Det er kanskje en ide å ta kontakt med familievernkontoret og høre om ikke de kan komme med noen innspill og kanskje hjelpe til med å få til et møte mellom far og mor? For det virker som om samarbeidsproblemene mellom mor/far går utover vesla og det skal det jo ikke gjøre... Og hun bør jo få vite at hun skal bli storesøster!! Inkluder henne i dette som skjer.
ana baroma Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 Vær så snill å vær ærlige med henne!! Hun kan komme til dere av egen fri vilje om en stund, når hun blir eldre -uansett om dere har samvær eller ikke nå. Å ikke inkludere henne nå vil bare ødelegge!!! Skjønner at det er mange vonde følelser her - og at biomor har vært et troll mot dere alle sammen. Men gjør et forsøk på å inkludere denne uskyldige jentungen:-)) Uansett: Masse lykke til både med henne og babyen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå