Anonym bruker Skrevet 30. mai 2006 #1 Skrevet 30. mai 2006 Til helgen skal min venninne ha barndåp og da skal di gifte seg samtidig. Dette er det absolutt ingen som vet bortsett fra forloverne og presten. Dåpen/bryllupet skal være klokken 3 også er det kaffe etterpå for alle gjestene. Jeg trenger litt hjelp her til å definere min rolle som forlover. Vil jo ikke skuffe. Siden det er et hemmelig bryllup så er det uaktuelt med utdrikningslag. Hun skal gifte seg i bunad så hun trenger ikke hjelp med kjolen. Brudebuketten skal jeg hente og bring så den er grei. Jeg fikk spørsmål om å være forlover for ca 1 mnd siden. Synes det er vanskelig å vite om jeg skal holde tale eller om jeg heller skal kjøpe et stort kort og skrive noen fine ord/tale/dikt i? Hva synes dere? Er jo i utgangspunktet barnedåp. Gave? Brudeparet vil jo kun få gave fra meg og den andre forloveren. Hvor mye skal jeg legge i denne gaven ca? Har kjøpt ei vakker glass skål, men jeg er usikker? Ellers har jeg tilbudt meg å bake (trengtes ikke), hjelpe å pynte lokaler (trengtes ikke), kjøpe brudepynt til å pynte kake, men det ønsket hun ikke.. Ville ikke ha noe styr. Har også gitt beskjed om å si fra hvis de trenger noe hjelp. Noe jeg har glemt som forlover? Og hva gjør jeg ang talen? Signerer "anonym" så ingen kjenner meg igjen.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2006 #2 Skrevet 31. mai 2006 kan holde en tale i kaffen da vet jo alle at de er gift
Hayle Skrevet 31. mai 2006 #3 Skrevet 31. mai 2006 jeg trot nok jeg ville ha holdt en tale for de, koslig med en liten oppmerksomhet bare til de oxo. siden de ikke ville ha noe annet av det typiske som hører bryllup til.
Bia-liten Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Det eneste en forlover MÅ gjøre har du jo allerede gjort. Det er nemlig å fylle ut forlovererklæringa. Hva med å skrive en sang alle kan være med på å synge i selskapet?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2006 #5 Skrevet 3. juni 2006 Hei! Jeg skal også gifte meg "hemmelig", men reiser vekk. Vi må også ha forlover, og det sier seg selv at hennes rolle blir minimal siden det ikke blir noen feiring. Jeg synes ikke du skal føle at du ikke bidrar nok, det er nok slik bruden ønsker å ha det, og hun hadde sikkert sagt ifra dersom hun ønsket noe mer ut av det. Min forlover ville arrangere en jentefest i ettertid (siden ingen andre får vite om det før) men jeg sa ifra om at jeg ikke ønsker det. Folk er forskjellig og det er ikke alle som drømmer om en dag med mye oppmerksomhet rundt sin egen person. Synes du har vært snill som har tilbydd deg å hjelpe til, og når hun da takker nei så er det nok slik hun ønsker det. Men en liten tale med noen gode ord om et fint vennskap setter hun sikkert pris på:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå